sonda
VCF.pl - Strona Główna
Panel użytkownika załóż konto przypomnienie hasła
RSS RSS

VALENCIA CF – AKTUALNOŚCI

Komunikaty ws. Grada Joven de Animación

Marcin Śliwnicki, 15.09.2016; 21:55

Oficjalne stanowiska klubu i LFP

Valencia wydała oświadczenie potępiające zachowania grup kibicowskich, w tym sławnych CN10 i Yomus. Klub wsparły władze ligi. Szefostwo LFP w podobnym do zarządu klubu z Mestalla tonie wypowiedziało się o zaistniałej sytuacji i wyraziło swoje „pełne poparcie”.

Stanowisko LFP:

Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację i odnosząc się do nacisków, prób przymusu i gróźb, kierowanych pod adresem klubu, jego pracowników i fanów — a których źródłem są grupy prowadzące doping w Grada Joven de Animación — La Liga chce wyrazić swoje pełne poparcie dla Valencii i ludzi tam pracujących oraz jej kibiców.

Sytuacja opisana w oficjalnym komunikacie klubu jest całkowicie nieakceptowalna, nikt bowiem, indywidualnie czy grupowo nie może rościć sobie prawa do narzucania innym swojego zdania, tym bardziej używając gróźb, przymusu czy siły. Stadion jest miejscem do wyrażania wyłącznie sportowej pasji i emocji — inne zachowania nie mogą mieć na takim obiekcie miejsca. Nawet protest musi być oparty na szacunku, a nie zniewagach i pogardzie.

La Liga pragnie udostępnić Valencii wszelkie środki, w celu wyeliminowania przemocy tak fizycznej, jak i werbalnej z futbolu oraz podkreślić rolę pracy, jaką wykonuje klub w zwalczaniu tych zjawisk. Zwłaszcza w momentach takich, jak opisane w klubowym komunikacie.

Oficjalny komunikat klubu:

W celu wyjaśnienia sytuacji zaistniałej z udziałem grup należących do Grada Joven de Animación, Valencia Club de Fútbol pragnie ogłosić co następuje:

  1. Valencia Club de Fútbol bierze odpowiedzialność za każdy naganny incydent czy zachowanie, które mogą wystąpić na Mestalla. Pracownicy i zarząd klubu mają obowiązek zapewnienia bezpiecznej współobecności i jedności 50 tys. potencjalnych widzów. Obejmuje to kobiety, mężczyzn, dzieci i rodziny, fanów o różnych ideologiach i wierzeniach, uczestniczących wspólnie w imprezie sportowej.

  2. Klub respektuje osobiste poglądy, jakiekolwiek by one nie były i nie zamierza w nie ingerować, jednakże stadion piłkarski, ani nawet trybuna przeznaczona dla Grada Joven de Animación nie jest miejscem, w którym można promować czy narzucać polityczne ideologie. Mestalla ma być miejscem, w współistnienia i jedności dla sportu oraz drużyny i gdzie oczywiście mogą pojawiać się różnice zdań czy krytyka, ale nie ma miejsca dla agresji czy zachowań rasistowskich lub ksenofobicznych.

  3. W związku z tym Valencia Club de Fútbol pragnie publicznie potępić fakt, iż podczas ostatnich spotkań członkowie CN10 oraz Yomus, blisko związani z ich przewodniczącym Fernando Leónem, grozili i zastraszali młodszych fanów, aby Ci przestali wspierać drużynę. Podobne zdarzenia miały okazjonalnie miejsce w poprzednim sezonie.

  4. Klub pragnie zachęcać, chronić i wspierać wszystkich młodych ludzi i nastolatków, którzy chcą stać po stronie klubu, aby nie czyli się zażenowani czy poniżani. W związku z tym Valencia CF ostrzega, że podejmie wszelkie prawne środki, poinformuje LFP oraz Komisję ds. Zwalczania Agresji, jak również usunie z Mestalla każdego, kto kieruje groźby pod adresem fanów chcących wspierać swój zespół. Klub informuje także, iż wszczęto już postępowanie w tej sprawie.

  5. Valencia CF podtrzymuje ideę współpracy z młodymi ludźmi poprzez niższe ceny i inne korzyści oraz współdziałania z Grada Joven, o ile ta będzie apolityczna, wolna, bez opłat i przemocy — tak fizycznej jak i psychicznej. Nasz drużyna i zawodnicy potrzebują zgodnego wsparcia płynącego od fanów, tak jak to miało miejsce w meczu z Betisem. Pokazało to też, że nie tylko klub, ale i większość Mestalla odrzuca politykę braku dopingu oraz potępia decyzję liderów CN10.

  6. Pragniemy poinformować, że na dzień dzisiejszy jest 1727. posiadaczy karnetów, którzy należą do Grada Joven de Animación, w porównaniu do 1806. w roku ubiegłym. Chcemy podziękować znacznej większości z nich za ich entuzjazm, Valencianismo i pragnienie wspierania zespołu. Co najmniej 1500. z nich nie należy do CN10, które liczy obecnie mniej niż 500. członków.

  7. Zarządzanie grupą i dialog z klubem, prowadzony przez ww. Fernando Leóna od nieco ponad roku poskutkowały publiczną i osobistą presją, żądaniem osobistych względów i agresją, obelgami na portalach społecznościowych, upolitycznieniem stanowisk i dawaniem schronienia grupom o ekstremistycznych poglądach.

  8. Zgorzkniałe pragnienie ażeby klub pozwolił grupie pobierać obowiązkową opłatę od każdego członka Grada Joven, udzielać pożyczek na karnety oraz chronił grupę z pierwszeństwem przed reszta posiadaczy karnetów jest niezmienne dla Fernando Leóna. To jego nieodpowiedzialność jest przyczyną obecnej sytuacji. Grupy ultrasów są nieustannie monitorowane przez policję, LFP oraz Komisję ds. Zwalczania Agresji. Valencia CF jest w pełni zgodna z działaniem tych organizacji.

  9. Dodatkowo, Klub potępia działania Fernando Leóna, który w porozumieniu z niektórymi radykalnymi członkami Ultra Yomus — używając kont CN10 w mediach społecznościowych — prowadzi kampanię nienawiści, zastraszania i gróźb pod adresem pracowników klubu, którzy jedynie wykonują decyzje, jakie podejmuje zarząd Klubu. Fernando León oraz dwóch członków Ultra Yomus są odpowiedzialni osobiście za obelgi i groźby skierowane na ulicach Walencji do ludzi pracujących w klubie.

  10. Valencia Club de Fútbol chce wyrazić, że nie ugnie się temu podejściu, tym groźbom i obelgom kierowanym w stronę pracowników, dyrektorów i grup kibicowskich z APV (Agrupación de Peñas Valencianistas — przyp. red.), jak również presji stawianej piłkarzom, jak i niektórym dziennikarzom, którzy wyrazili swoją troskę o klub. Jednakże presja i obelgi wraz z każdą straconą bramką lub złą serią wyników, lub wspieranie w mediach krytyki obecnej administracji nie spowodują, iż Valencia zmieni swoja politykę bezpieczeństwa i współpracy z policją w celu zwalczania i zapobiegania agresywnemu zachowaniu.

  11. Klub wznowi dialog z przedstawicielami grup, jeśli będą one wolne od zachowań agresywnych oraz kampanii opartych na groźbach i zastraszaniu młodych fanów, aby ci przestali wspierać swój klub.

Kategoria: Ogólne | ValenciaCF.com | SD skomentuj Skomentuj (19)

KOMENTARZE

1. KempesVCF15.09.2016; 22:20
KempesVCFI bardzo dobrze, że klub walczy z czymś takim. Polityki zarządu od dawna nie popieram, ale to co się działo od jakiegoś czasu na Mestalla woła o pomstę do nieba.
2. C7316.09.2016; 00:51
Kolego KempesVCF dlaczego piszesz że popierasz działania klubu i LFP skoro (czytając Twoj komentarz) nie masz pojęcia oraz informacji odnośnie stanowiska "drugiej strony medalu" czyli Ultra Yomus oraz CN10? Wyobraz sobie iż poszukałem w "internetach" informacji na ten temat i sprawa przedstawia się całkiem inaczej niż to "prezesik" opisuje w oficjalnym oświadczeniu.

3. Cirian16.09.2016; 07:23
Cirian@C73 could you elaborate? Nie zechciałbyś się może podzielić tą wiedzą z resztą grupy? Czy to raczej takie 'wiem, ale nie powiem' situation?
4. KempesVCF16.09.2016; 09:21
KempesVCF@C73,
dlatego, że bardziej wierzę w słowa klubu (zdecydowanie nie pisał tego "prezesik"), niż w to, jak sytuację przedstawia grupka kolesi, którzy strzelili foszka na zawodników.
5. Vicente7316.09.2016; 11:04
Vicente73Gnój w klubie, gnój na boisku, gnój na trybunach...
Valencia a.d. 2016!
6. C7316.09.2016; 12:09
Tak Panowie przybliże mniej więcej całą sytuację jaka panuje w VCF.
Zbawieniem dla klubu miał być Lim - w końcu VCF miała odzyskać należyty blask jednak po 1 sezonie (według mojej opinii całkiem dobrym) sytuacja uległa zmianie. Wybrano zarząd który nie udolnie zarządza klubem, Lim juz przystopowal z zapowiedziami ze będzie cudownie , z klubu odeszło kilku dobrych zawodników a trener - szkoda gadać. Atmosfera jest napięta przez co główna grupa kibiców czyli UY jak i CN10 mają dość i wyrażają w jasny sposób i dosadnie swoją opinię na ten temat przez co zostali wrogiem NR 1! I juz wiadomo ze zarząd jak i właściciel chcą ich wykopac ze stadionu straszą "milicja", zakazami i karami. Dlaczego? A dlatego ze to oni najgłośniej mówią o tym ze jest Źle i trzeba ich Uciszyć. Proponuje Panowie zgłębić temat i popatrzeć obiektywnie z jednej jak i z drugiej strony. Pozdrawiam.
7. ThomsonVCF16.09.2016; 13:20
ThomsonVCFJa np. nie znam za bardzo sytuacji, ale artykuł jest źle skonstruowany. Po 1 przedstawia sprawę jakby co najmniej była ona tutaj omawiana w 100 innych artykułach - bez wyjaśnienia na wstępie o jakie zachowania chodzi; co się w ogóle dzieje. Po 2 faktycznie, nie ma tutaj przedstawionych argumentów 2 strony, nawet w skrócie.
8. KempesVCF16.09.2016; 14:32
KempesVCF@C73,
myślę, że z treści oświadczeń wynika, że klub chce reagować na zachowania jakie uważają za nieakceptowalne na stadionie, czyli na zastraszanie czy przymuszanie przez część fanów innych, aby Ci przestali kibicować. Plus chodzi o zachowanie pana Leona, który był zamieszany w jakieś incydenty, które wyglądają już na niezgodne z prawem, a nie tylko z kanonami moralnymi. Drugą sprawą jest, że to tłumaczenie oświadczenia klubu i LFP, a nie mój subiektywny wpis. Takim był jedynie komentarz, a do ich subiektywizmu rezerwuję sobie prawo. ;)

@ThomsonVCF,
pierwszy zarzut - zgoda, może powinno być jakieś wprowadzenie z mojej strony, ale tłumaczenie takiego bloku tekstu o tej porze było wystarczająco męczące. Postaram się poprawić następnym razem! ;) Co do drugiego, to jak wyżej odpisałem koledze, jest to tłumaczenie oświadczeń klubu i federacji. Nie CN10 czy UY.
9. Joxer16.09.2016; 20:36
Joxer@C73

Wow ale wyjasniles... normalnie z Twojego wpisu znamy cala sytuacje na trybunach.

Z calym szacunkiem ale za to co napisales nikt kibicow by nie scigal. Poza tym brzmi to jak streszczenie 90 procent komentarzy z tej strony ;)

Jesli umiesz czytac to przeczytaj sobie oswiadczenie klubu o co dokladnie chodzi:
- zachowania ksenofobiczne i rasistowskie,
- zastraszanie,
- grozby pod adresem pracowikow.
itd.
A wiec sytuacje podpadajace pod paragraf.

Jednoczesnie klub zaznaczyl cyt:
"Klub respektuje osobiste poglądy, jakiekolwiek by one nie były i nie zamierza w nie ingerować, jednakże stadion piłkarski, ani nawet trybuna przeznaczona dla Grada Joven de Animación nie jest miejscem, w którym można promować czy narzucać polityczne ideologie."

W skrocie... gdyby kibice skierowali kilka panienek watpliwej moralnosci czy tez meskich czlonkow pod adresem zarzadu na trybunach nikt zapewne by tego nie rozstrzasal ale w momencie gdy chodzi o zachowania podchodzace pod prokuratora to jest juz inna bajka.
10. C7317.09.2016; 00:30
@KempesVCF
Moim zdaniem jeżeli chodzi o oświadczenie klubu które przetłumaczyłeś (Wielkie Dzięki za to - swoja drogą robisz kawał dobrej roboty) jest przesadzone/podkoloryzowane, ponieważ nie było mowy o żadnym zastraszaniu tylko i wyłącznie o bojkocie meczy domowych. UY i CN10 doszli do wniosku iż może taka forma protestu przyniesie pozytywny skutek i w końcu ktoś się otrząśnie i zacznie w odpowiedni sposób zarządzać klubem. Wywieszanie banerów mówiących o nieudolnych władzach itp., przekonywanie ludzi - kibiców żeby przyłączyć się do protestu jednak zarząd tj już wspominałem chce uciszyć niepokornych poprzez wydawanie oświadczeń i robienie tzw. "gównoburzy".
Osoba Pana Leona nie jest mi do końca znana dlatego ciężko jest się na ten temat wypowiedzieć. Nie mniej jednak z tego co czytałem prawnicy Pana Leona zajmują się oświadczeniem pod względem prawnym (oszczerstwa/nie prawdziwe informacje itp).
11. C7317.09.2016; 00:52
@Joxer
Kolego Joxer tak streściłem sytuacje jaka panuje na trybunach i wyobraz sobie iż w przeciwieństwie do Ciebie przeczytałem ze zrozumieniem całe oświadczenie klubu oraz tj kolega @KempesVCF odszukałem jak również przetłumaczyłem z czystej ciekawości oświadczenie UY i CN10 po to żeby poznać całość sytuacji. I moim zdaniem tj. napisałem wyżej jest to szukanie wroga w grupach kibiców w których najłatwiej uderzyć i podkoloryzowanie całej sytuacji żeby m.in. takie osoby jak Ty widziały jedyną słuszna stronę czyli stronę klubu, a z prawdziwych kibiców robić bandytów, rasistów i ksenofobów (jakże to modne słowa w ostatnich latach).
Zapamiętaj sobie jedną rzecz iż kluby ...przepraszam osoby zarządzające klubami nie respektują poglądów kibiców i nigdy nie będą respektować ponieważ kierują się tylko i wyłącznie własnym zyskiem i utrzymaniem ciepłych stołków, a kibice którzy widzą jak jest i głośno o tym mówią są dla nich zagrożeniem.
"W skrócie"-rzucanie panienkami i członkami nic nie da ponieważ po prezesach spływa to jak po kaczce. Dlatego grupy kibiców jednoczą się i organizują protesty m.in., takie jak UY i CN10.
12. C7317.09.2016; 01:04
Dodatkowo LFP przyłączyło się do oświadczenia i popiera oficjalne stanowisko klubu ponieważ od jakiegoś czasu ma straszne ciśnienie na grupy kibicowskie na stadionach czyli tzw. ULTRAS. Wyrzucili razem z prezesami klubów takie ekipy jak Boixos Nois (FC Barcelona), Ultras Sur (Real Madryt), Frente Atletico (Atletico Madryt) i wiele innych a teraz zabierają się za UY i CN10. Mimo iż wyżej wymienione grupy kibiców VCF zgodziły się na rygorystyczne zakazy wnoszenia flag (zakaz słowa ULTRAS) i robienia opraw meczowych które moim zdaniem są bardzo widowiskowe i jeszcze bardziej przyciągają kibiców na stadiony.
13. KempesVCF17.09.2016; 14:21
KempesVCF@C73,
może jest podkoloryzowane, wiadomo - każda ze stron chce ugrać jak najwięcej i wywrzeć jak najmocniejsze wrażenie na opinii publicznej. Natomiast myślę, że takie zarzuty, jakie przedstawiono nie są wyssane z palca i jakieś podstawy muszą mieć. W przeciwnym razie klub naraziłby się nie tylko na śmieszność, ale także na odpowiedzialność prawną. Prawda leży pewnie po środku, jak zwykle. Jeśli jednak miały miejsce takie incydenty, na jakie wskazuje klub, to jestem za surowym ukaraniem każdego, kto się ich dopuszczał. Bo wykracza to trochę poza coś, co możemy nazwać "protestem", z tym się chyba zgodzisz? I do tego ostatniego wątku odnosił się też mój komentarz. Nie chcę, żeby wyrzucono ze stadionu, dzięki którym mamy jeden z najlepszych dopingów w Europie. Ale na "stadionową bandytkę" jak to się zwykło nazywać pozwolić nikomu nie można.

Jedno jeszcze słowo co do opraw - flagowiska jak najbardziej są widowiskowe, ale np race mnie nie przekonują (mówię ogólnie, bo na Mestalla takowych nie ma). Poza tym niektórych jednak to nie przyciąga, bo część ludzi woli przyjść obejrzeć mecz, podopingować - to jasne - ale niekoniecznie spędzić czas będąc przykrytym sektorówką, zamiast oglądać to, co się dzieje na murawie. Takie jest moje prywatne zdanie. ;)

Swoją drogą - cieszę się, że zawiązała się dyskusja pod newsem. Budujące. ;)
14. Joxer17.09.2016; 17:22
Joxer@C73

Wybacz ale z Toba sie nie zgodze. Nie sadze zeby klub narazal sie na smiesznosc takim oswiadczeniem nie majac na to dowodow. W przeciwienstwie do "lysych karkow" potrafiacych tylko rzuca lacina na trybunach nazywajac to dopingiem Ci ludzie sa jednak dla mnie bardziej wiarygodni. Tutaj zgadzam sie z Kempesem w calosci :)

Odnosze wrazenie ze sam czlowieku bawisz sie w Ultraske i boli Cie opinia normalnych ludzi o Ultrasach i za wszelka cene chcesz to zmienic.

Powiem Ci jaka jest droga do tego zeby zmienic opinie o ultrasach - zacznijcie sie zachowywac normalnie na trybunach, szanowac innych kibicow i nie robic bydla gdziekolwiek sie pojawicie to wtedy moze zacznie ktokolwiek wam wierzyc. Na razie sorki ale predzej uwierze ludziom zwiazanym z klubem niz "lysym karkom" ktorzy na poglady inne niz ich potrafia odpowiedziec jednym argumentem - sila i to w kilku na jednego bo sam jest za cienki w portkach.

I jeszcze jedno...

"Zapamiętaj sobie jedną rzecz iż...."

Wybacz ale myslenia i to co mam zapamietywac czy nie uczyc mnie nie bedziesz wiec takie zwroty daruj sobie albo dedykuj swojej panience a nie mnie.
15. ThomsonVCF17.09.2016; 18:18
ThomsonVCFJoxer groźny jak lew :D Ja np. jestem wielkim wrogiem kibolstwa, ale sytuacja w klubie wymaga , w mojej opinii, stanowczych reakcji kibiców. Jeśli nie oni to kto? Gdy po Nuno wybrali Nevilla nikt nie protestował(dopiero jak pokazał to co musiał pokazać). Gdy po żałosnym Neville'u wybrali niewiele lepszego Pako? Nikt nie protestował. Złe wyniki, sprzedaż najważniejszych zawodników, trenerka - amatorka, a zarząd sobie kpi z kibiców dopuszczając do spekulacji, że za Pako miałby przyjść Baraja - bo przecież kibice się ucieszą w końcu klubowa legenda. Peter Lim przychodząc do klubu obiecywał określone rzeczy. Winę za obecną sytuację w klubie nie ponoszą beznadziejni trenerzy i łagodnie mówiąc średni dyrektor sportowy, tylko Ci którzy ich wybrali. Ci którzy wyrzucili Pizziego, wypchnęli Rufete i Ayalę, sprowadzili panoszącego się Mendesa. To wszystko to fakty, a jakoś na trybunach nie słyszę "Mendes veta ya". Nie widzę listów otwartych kibiców do Petera Lima domagających się trenera z nazwiskiem i zmiany polityki. Nie widzę bojkotowania meczów na większą skalę. Nie widziałem zakrojonych na szeroką skalę akcji poparcia dla Rufete po jego wypchnięciu. Kto ma to zrobić jeśli nie kibice?
16. C7318.09.2016; 02:18
@KempesVCF
Oczywiście zgadzam się z Tobą iż prawda leży gdzieś pośrodku nie mniej jednak Ja bardziej przychylam się do opinii UY i CN10 biorąc oczywiście pod uwagę i ocenę dwa oświadczenia - jednej jak i drugiej strony. Jest to tylko i wyłącznie moje zdanie którego nie narzucam nikomu jednak chciałbym żeby osoby nie wtajemniczone miały możliwość oceny sytuacji czytając oświadczenia klubu jak i kibiców. I w tym momencie chciałbym Tobie jako redaktorowi zasugerować żeby na stronie były publikowane informacje klubowe oraz kibicowskie - oczywiście w miarę możliwości...w końcu VCF.PL "Serwis kibiców Valencii CF" :)
Jeżeli chodzi o oprawy to fakt część osób przychodzi obejrzeć dobre widowisko (zjeść kiełbache + piwko ;) - oczywiście akceptuję to bo są różni kibice ), a część kibicuje m.in przez oprawy, sektorówki, race itp. ale są tego świadomi więc dobrowolnie w tym uczestniczą. Ja uważam że jest w tym coś wspaniałego i nie jednokrotnie kibice którzy w tym nie uczestniczą aktywnie po obejrzeniu pięknej sektorówki biją brawo na stojąco.
17. C7318.09.2016; 02:37
@Joxer
"Kolego" Joxer masz swoje lata, interesujesz się Prawem, Historią itp., a swoim komentarzem potwierdzasz iż mentalnie i umysłowo jesteś "gimbem".

"łyse karki", "my normalni ludzie , wy łyse karki", "bydło" - zostałeś królem TVN-u :)
W tej jakże "zacnej" stacji TV są tego typu slogany które łapią jak pelikany osoby Twojego pokroju.

Szkoda polemizować z Tobą na takie tematy więc "kończ waść" wystarczy.
Przeczytaj dyskusje między Mną ,a @KempesVCF która jest merytoryczna i z wyrazami szacunku dla drugiej osoby/opinii.
Przeczytaj Swój komentarz hmmm czyż nie jest on agresywny jak to "bydło" na stadionach: cyt."takie zwroty daruj sobie albo dedykuj swojej panience a nie mnie."

PS: A to w co ja się bawię nie musi Cię interesować. Żyj dalej w swoim pięknym świecie (oczywiście bez łysych karków) :)
i...nie wiem co bierzesz ale wez pół :)

18. Joxer18.09.2016; 11:55
Joxer@C73

Moze i jestem mentalnie i umyslowo "gimbem" ale dla Ciebie to i tak poziom intelektualny nieosiagalny ;) Okreslilbym Twoj ale troche brakuje mi skali porownawczej bo dawno tak niskiego nie widzialem ;) Poza tym tylko na takie inwektywy Cie stac??? Pokaz cos lepszego. Macie przeciez taki bogaty zasob slow gdy jestescie na trybunach ;) Chetnie naucze sie polszczyzny "prawdziwych Polakow" ;)

Merytoryczna dyskusja w wykonaniu Ultrasa - cyt ""Zapamiętaj sobie jedną rzecz iż...." buhahahaha... wali merytoryka na odleglosc ;)

Reszte sobie daruje cytujac klasyka... "Szkoda strzepic ryja" ;)
19. KempesVCF18.09.2016; 14:57
KempesVCF@C73,
postaram się następnym razem wziąć Twoją sugestię pod uwagę. ;) Natomiast rzeczy typu oświadczenia kibiców nie pojawiają się raczej na oficjalnej stronie klubowej czy nawet lokalnych źródłach. Stąd Redakcji trudniej na pewno je wyłapać czy zauważyć, o tym też trzeba pamiętać.