sonda
VCF.pl - Strona Główna
Panel użytkownika załóż konto przypomnienie hasła
RSS RSS

VALENCIA CF – AKTUALNOŚCI

Pięć kroków nowej Valencii

Karol Kotlarz, 26.05.2014; 16:41

Plan działania klubu

Od momentu, kiedy Peter Lim został nowym właścicielem Valencii minęło już ponad tydzień. Pojawienie się w klubie Singapurczyka wzbudza wielkie oczekiwania, nie tylko wśród kibiców Los Ches. Klub z Mestalla zaczyna wdrażanie projektu, składającego się wstępnie z pięciu punktów, którego celem jest przywrócenie należnego miejsca na piłkarskiej mapie Europy.

Plan działania prezentuje się następująco:

1. Porozumienie pomiędzy Limem a Bankią

Singapurski biznesmen prowadzi ożywiony dialog z Bankią. Aurelio Martinez, przedstawiciel Fundacji podał podczas piątkowego Walnego Zgromadzenia, że wstępne porozumienie pomiędzy stronami zostało już zawarte, a do dopięcia została tylko jedna kwestia. Martinez nie pokusił się jednak o podanie konkretnego terminu. Kilka minut po tym fakcie bank ogłosił, że zgoda nie została jeszcze zawarta.

Valencii zależy na jak najszybszym uzyskaniu porozumienia, od tego zależy przyszłość nowego projektu sportowego. Według przewidywań dziennikarzy, piątek jest prawdopodobnym dniem, kiedy zostanie ogłoszone pełne porozumienie pomiędzy Limem a Bankią. Bez zgody wypełnienie kolejnych kroków będzie niemożliwe.

2. Zdefiniowanie nowego projektu sportowego

Gdy Bankia oficjalnie ogłosi, że Lim jest nowym właścicielem Valencii przyjdzie czas na utworzenie i wdrożenie projektu sportowego. Wiele będzie zależało od sekretariatu technicznego, a zwłaszcza trójki: Rufete, Ayala i Salvans, którzy planują kolejny sezon i poszukują potencjalnych wzmocnień dla klubu.

Dyrektor generalny Rufete wraz ze szkoleniowcem Valencii, Juanem Pizzim, zgodnie stwierdzili, że rewolucja kadrowa jest niezbędna. Pizzi, który wyznaczył dziesiątkę „nietykalnych” w swoim zespole, chce wzmocnień w każdej formacji drużyny, a zwłaszcza w ofensywie. W sprawie defensywy dla Argentyńczyka ważne jest pozostawienie Alvesa i Mathieu, którzy razem z Otamendim mają tworzyć trzon obrony walenckiego zespołu.

Pizzi, który odpowiada za to, jak zawodnicy prezentują się na murawie wyznaczył pozycje, które jego zdaniem wymagają wzmocnień. Na liście życzeń trenera Valencii są kreatywni pomocnicy pokroju Parejo, szybki skrzydłowy oraz skuteczni napastnicy.

Z graczy będących obecnie na wypożyczeniu przyszły sezon na Mestalla spędzi z pewnością Carles Gil. Ponadto, Valencia chciałaby sprzedać kilku zawodników z obecnej kadry, takich jak Ricardo Costa, Vicente Guaita czy Jonas.

Peter Lim w letnim okienku transferowym ma przeznaczyć blisko 60 mln euro na wzmocnienia zespołu.

3. Wyznaczenie nowych celów dla klubu jako spółki

Pod tym hasłem kryje się kilka pomniejszych celów. Pierwszym zadaniem będzie zwiększenie rocznego budżetu klubu. Drugą sprawą jest promocja marki Valencii na całym świecie. Pojawienie się w klubie Petera Lima otworzy drogę na dochodowy rynek azjatycki. Obecność na nim może przynieść niewymierne korzyści dla zespołu. Przypomnieć należy fakt, iż Singapurczyk promował już Manchester United (z którym sympatyzuje) poprzez sieć barów tematycznych.

Kolejną kwestią – już dokonaną – jest podpisanie umowy z nowym sponsorem technicznym, firmą Adidas. Według nieoficjalnych doniesień Valencia przez cztery lata ma używać sprzętu niemieckiej firmy. Podpisanie umowy z jednym z największych dostawców sprzętu sportowego, posiadającym ogromną sieć sprzedaży może przynieść wiele korzyści. Na mocy umowy z Adidasem Valencia ma otrzymywać nawet dwa razy tyle ile gwarantowała Joma, głównie za sprawą wyższego procentu od sprzedaży sprzętu.

Czytaj również: W Hong Kongu już w Adidasie

4. Wypełnienie Mestalla kibicami poprzez sprzedaż abonamentów

W ciągu następnych dni ma ruszyć kampania reklamowa, zachęcająca do kupna abonamentów na przyszły sezon. Klub jest przekonany, że przybycie Petera Lima, potencjalne wzmocnienia zespołu i brak przymusu sprzedaży najlepszych graczy (jak w poprzednich latach) przyciągną na Mestalla dodatkowych fanów.

Obecnie 33 tysiące osób posiada karnety na mecze Nietoperzy. Valencia przewiduje, że liczba osób posiadających abonament osiągnie liczbę 40 tysięcy. Aby osiągnąć ową liczbę, klub przewiduje wyjść naprzeciw ciężkiej sytuacji gospodarczej poprzez akcje promocyjne oraz zniżki na poszczególne sektory stadionu, czy dla osób uczących się.

W wielu spotkaniach kibice Valencii byli dwunastym jej zawodnikiem, jak choćby podczas pucharowych starć z Basel czy Sevillą.

5. Sprzedaż terenów pod Mestalla i dokończenie budowy nowego stadionu

Peter Lim przewidział w swojej ofercie, że sprzeda tereny pod obecnym stadionem za kwotę 150 mln euro, która pozwoli na ukończenie budowy Nuevo Mestalla. Jeśli do sprzedaży nie dojdzie, biznesmen ma z własnej kieszeni pokryć koszty nowego obiektu. Lim chce, aby nowy stadion został oddany do użytku przed 2019 rokiem, w którym to Valencia będzie świętować stulecie istnienia.

Jeśli powyższy wariant nie wypali, może dojść do porozumienia Lima z Wangiem Jianlinem, którego oferta kupna Valencii została odrzucona w ostatecznym głosowaniu. Chiński biznesmen zamierza w najbliższych latach inwestować w Hiszpanii.

Kategoria: Ogólne | plazadeportiva.com skomentuj Skomentuj (11)

KOMENTARZE

1. szelos26.05.2014; 17:43
szelosJoma dawała 3,5 mln euro na sezon, skoro Adidas ma płacić 2 razy więcej to wychodzi 7 mln. Zawsze jakaś dodatkowa kasa, przydałby się jeszcze dobry sponsor, oby Lim uruchomił swoje kontakty bo te 3 mln euro na sezon, które mamy od Jinko wygląda kiepsko...
2. elb26.05.2014; 17:47
elb@szelos
Kwota bazowa od adidasa ma być porównywalna (może nawet niższa) z tym co dawała Joma. Kluczowym ma być procent od sprzedaży sprzętu, Valencia uzyska tu więcej niż od Jomy, stąd spekulacje o nawet 2x większej kwocie ;)

Jak na razie to tylko spekulacje, 28 maja może wiele się wyjaśnić.
3. LimaK26.05.2014; 17:48
Więc do roboty! ;)
4. szelos26.05.2014; 18:10
szelosTo dużo będzie zależeć od sprzedaży, oby była jak najwyższa.
5. Maciek_198526.05.2014; 18:21
Maciek_1985Ja tam bym sobie butów nowych odmówił ale koszulki Valencii nigdy!
6. Fuh26.05.2014; 19:11
Fuh"brak przymusu sprzedaży najlepszych graczy", jakby cokolwiek jeszcze zostalo... (;
7. Suarez726.05.2014; 20:41
Suarez7O to malutko daje Adidas, Liverpool od Warriora dostaje 25 mln rocznie.
8. Angulo26.05.2014; 22:54
AnguloTylko ktos wyjątkowo naiwny może wierzyć w sprzedaż terenów starej Mestalla za 150 mln euro. Jestesmy w Hiszpanii, czyli kraju przeinwestowanym.
9. skarpetek27.05.2014; 11:58
skarpetekDla mnie to brzmi jak korporacyjny bełkot. "Oczywista oczywistość", że zacytuję klasyka. Nie znaczy, że się nie uda.
10. idler27.05.2014; 14:32
idler@Suarez7
Tylko, że Liverpool to jest "okręt flagowy" Warriora. Nie dziwne, że płacą krocie swojemu najbardziej rozpoznawalnemu przedstawicielowi. Wolę nawet nie wiedzieć ile Adidas płaci Realowi czy Nike Barcelonie.
11. El_Duderino27.05.2014; 17:27
El_DuderinoAdidas płaci Realowi 32 miliony €