sonda
VCF.pl - Strona Główna
Panel użytkownika załóż konto przypomnienie hasła
RSS RSS

VALENCIA CF – AKTUALNOŚCI

Kryzys gospodarczy w klubie szacuje się na 650 mln euro, a konieczność podniesienia kwoty wypłacanej z racji kontraktów dla Davidów Villi i Silvy generuje kolejne wydatki. W takiej sytuacji, kiedy sztab techniczny chce jeszcze dołączyć do kadry nowego bramkarza (nieoficjalnie sprawa zatrudnienia Renana jest ostatecznie ustalona) oraz napastnika (pierwszym na liście życzeń ma być Francuz Louis Saha) konieczne jest pozbycie się, co najmniej pięciu zawodników, tak, aby przed startem ligi kadra liczyła 23 osoby.

Zastępca prezydenta, szef sportu Fernando Gomez Colomer według doniesień prasy ma posiadać listę piłkarzy „odrzuconych” w czasie trwającej Pretemporady. Niespodziewanie listę ma otwierać Joaquin. Gracz ściągnięty do Valencii przed dwoma sezonami za 26 mln euro (najdroższy nabytek w historii klubu) ma szansę opuścić klub już za 13 mln europejskiej waluty.

Joaquin czasu spędzonego w Valencii nie może zaliczyć do najlepszych. Jego konflikt z byłym trenerem zespołu, Holendrem Ronaldem Koemanem spowodował odsunięcie go od gry co było jednym z czynników absencji Joaquina na Euro 2008. Poza tym prawoskrzydłowy ciągle liczy na podniesienie swojego i tak wysokiego kontraktu, co mogłoby niepotrzebnie nadwerężyć i tak niestabilną sytuację finansową klubu. Sam Emery posiada Pablo Hernandeza i Angulo, którzy mogliby stanowić rozwiązanie w przypadku odejścia Joaquina.

Innym niechcianym w zespole piłkarzem jest Nikola Zigic. O zainteresowaniu Serbem wiadomo ze strony kilku zespołów angielskich (Stoke City złożyło nawet oficjalną ofertę w kwocie 10 mln euro) oraz tureckiego Galatasaray i o ile kwestia transferu Joaquina to ciągle spekulacje i przypuszczenia to dni Zigica na Mestalla są definitywnie policzone.

Także Javier Arizmendi został uznany za piłkarza, którego można się pozbyć, jednak jego wszechstronność i przyzwoita gra w poprzednim sezonie sprawiły, że został przesunięty na sam koniec listy „niechcianych” i opuści klub tylko wtedy, gdy nie uda się pozbyć innych.

W dalszym ciągu waży się także kwestia przyszłości, Edu. Brazylijczyk znany jest z podatności na kontuzje, po których długie rehabilitacje powodują, że nie zawsze jest w stanie prezentować maximum formy, co przy fakcie, że David Albelda zdecydował się zostać w Valencii a z Evertonu powrócił Fernandes, ogranicza szanse Edu na pozostanie w Valencii.

Emery również w formacji obronnej widzi potencjalnych kandydatów do opuszczenia klubu. Przy założeniu trenera, który ma zamiar korzystać tylko z dwóch par stoperów: Marchena, Albiol, Alexis i Helguera, w zespole brakuje miejsca dla Navarro, który katastrofalną dyspozycją w Pretemporadzie potwierdził, że zmiana klubu na taki z mniejszymi aspiracjami wyjdzie na dobre i jemu samemu oraz Valencii.

Ostatnim piłkarzem, który ma opuścić Mestalla pozostaje Ever Banega. Fernando Gomez nie chce jednak pozbywać się praw do tak młodego i niesamowicie uzdolnionego piłkarza jednak jego trudny charakter skłania szefów klubu do wypożyczenia Banegi do klubu, w którym będzie miał szansę ustabilizowania formy.


Kategoria: Ogólne | Levante-Emv skomentuj Skomentuj (45)

KOMENTARZE

1. VCFAN11.08.2008; 17:20
650 000 000 euro!!! Ludzie, przeciez gdyby Zryw Sobolew mogł taki kredyt zaciągnąć to spkojnie zakwalifikowalby sie do ligi mistrzow! za takie pieniadze to mozna wybudowac 70 stadionow, takich jak w Kielcach (przynajmniej wtedy mozna bylo). to ponad 2 000 000 0000 złotych, czyli jakas 1/10 dziury budżetowej! na pewno nie machnales sie w jakims zerze?:)
2. Michalsito11.08.2008; 17:25
Michalsitooooo Sobolew :D widze ze FAN VCF blisko mnie mieszka :D :) hehe a co do tych spekulacji to uwazam ze lepiej aby odszedl Angulo niz Joaquim. kiwac sei umie, gra ofensywnie, szkoda go !! ;/ Banega moze odejsc sam mowil ze sie zle czuje. Arizmiendi? duzo zrobil w tym sezonie... ale gra nie zachwyca... Navarro...? logiczne ze poszedl z Tad!! Zigic? malo gra a kasy mozna dostac z a niego. no i Edu... bramke ladna strzelil ale jest Albelda, Fernandes, Pablo i Baraja.
3. miancio11.08.2008; 17:26
miancioZigić powinien odejść. Arizmendi powinien zostać. Edu powinien dostać jeszcze pół roku szansy. Navarro sprzedać jak najszybciej się da. Banegę wypożyczyć, broń Boże nie sprzedawać. Joaquin? 13 mln jest śmieszne. Takie pieniądze nie będą miały praktycznie żadnego wpływu na załatanie dziury budżetowej. A możliwość zastąpienia go czy przez Pablo, czy przez Angulo, graniczy z cudem. Z całym szacunkiem, ale Hernandez może i talent ma (chociaż w sparingach w mojej opinii wypadł blado), a Miguel ma niezwykle waleczny charakter, ale to nie to.

W ogóle uważam, że sprzedanie Joaquina, Edu, Banegi, Arizmendiego jest głupim pomysłem. To nie jest sposób na zniwelowanie długów.

Czas wreszcze ruszyć tymi łbami i myśleć coby tu zrobić, żeby nie musieć sprzedawać tak świetnych zawodników.
4. cavanagh11.08.2008; 17:26
cavanaghJoaquina za 13mln?? chyba jakaś kpina, hernandes bedzie wymiatał tam?? Kupimy sahe za 10 mln i okaze sie porazka, spedzi na ławie sezon, zostawic joaquina!!
5. miancio11.08.2008; 17:27
mianciomoże i talent ma, ale umiejętności mniejsze od Joaquina*
6. Michalsito11.08.2008; 17:30
MichalsitoSaha? dajcie spokoj...
7. miancio11.08.2008; 17:35
miancioPowiem szczerze, że nieco irytuje mnie już to zaślepienie naszego zarządu i skautów. Co za głupie myślenie, żeby Sahą się interesować. Nie dość, że rzadko gra, nie dość, że dość stary, nie dość, że za małe umiejętności? Jest tylu świetnych napasników, których godzinami można wymieniać: Milito, Quagliarella, Guiza, Martins, Berbatov, Kezman, Di Natale, Suarez, Farfan, Benzema. Dlaczego akurat Saha? Doprawdy, pojąć tego nie jestem w stanie.
8. mz11.08.2008; 17:54
mzMiancio: "Grosz do grosza i będzie kokosza". Pablo nie czaruje w pretemporadzie, ale Joaquin również nie. Myślę, że Ximo za 13 by nie sprzedali, ale za 15 już tak. Swego czasu tyle Roma oferowała. Nie myślcie, że za niego można dostać więcej niż 20 mln €!

Arizmendi jest na samym końcu listy i jeżeli Joaquin odejdzie, to Javier najprawdopodobniej zostanie. W zeszłym sezonie udowodnił, że jest wstanie nawet wygrać rywalizacje z Andaluzyjczykiem, zaś Pablo pokazał na co go stać i w lidze, i w Pucharze UEFA.

Co do listy to dopisałbym Albeldę, Helguerę i Morientesa. Za rok kończy mu się kontrakt, więc to ostatnia szansa na jakiś zarobek. Tym bardziej, że lata lecą, a Moro co raz bardziej podatny na kontuzje jest...

btw: Ediss napisał, że Joaquin czasu spędzonego w Valencii nie może zaliczyć do najlepszych i jeszcze mu się za to nie oberwało od fanów :o
9. szakal_6911.08.2008; 18:16
szakal_69Tak, tylko, ze w tym momencie nie chodzi tylko o dlugi, kadra jest po prostu zbyt liczna! trzeba ja uszczuplic. Osobiscie mysle, ze Joaquin jest potrzebny Valencii jak piate kolo u wozu, jednak ze wzgledu na brak pelnowartosciowych "zamiennikow" mozna by go chyba zostawic.. ale bron boze nie podwyzszac kontraktu! AMUNT!
10. Kurczak11.08.2008; 19:03
KurczakPO co nam Saha który cały poprzedni sezon przesiedział na kontuzjach - kupmy Diego Milito!
11. viper_pl11.08.2008; 19:07
Nikogo nie będe żałował czas zrobić czystki w drużynie. Jeszzce wykopać niebawem Albelde i Angulo i zaczynamy odbudowę Valencii.
12. MAESTRO11.08.2008; 19:26
MAESTROIle zarabia joaquin??????????????????????????
moze mi to ktos powiedziec ?, i czy to jest netto czy brutto od razu.
13. miancio11.08.2008; 19:37
mianciomz, ale obaj dobrze wiemy, że sprzedaż Ximo za 13 czy 15 mln nie rozwiąże problemu. Co do Helguery, Albeldy jestem za, natomiast jeżeli nie kupimy napastnika, to sprzedaży Moro mówię stanowcze NIE.
14. mz11.08.2008; 19:43
mzW jakimś stopniu rozwiąże problem. Wpłynie te 13-15mln, nie będzie trzeba płacić kolejnych 2 mln pensji. Joaquin nie jest graczem niezbędnym i warto go sprzedać, póki jest okazja.
15. miancio11.08.2008; 19:55
miancioCo do Joaquina, to nigdy wspólnego zdania mieć nie będziemy :) Ja uważam, że za te 13 mln nie warto.

Popieram jak najbardziej sprzedanie zbędnych graczy, a tych jest masę: Helguera, Navarro, Albelda, Maduro, Moro.
16. Ediss11.08.2008; 19:56
EdissMZ właśnie dlatego mi się nie oberwało bo napisałem "nienajlepszy" a nie katastrofalny czy beznadziejny a mogłem tak napisać i wtedy lawina krytyki by się na mnie z pewnością zwaliła (jak kolwiek to słowo nie brzmi:). "nienajlepszy" jest jednak słowem, które ja odbieram jako....... nie ważne jak:P a czytający jako "nienajlepszy" w dosłownym tego słowa znaczeniu czyli ani rewelacyjny ani beznadziejny.
17. nati929311.08.2008; 19:56
Joaquina da radę zastąpić, nie jest aż tak bardzo potrzebny vcf...
a kasa jakaś zawsze będzie :0
18. abdulas11.08.2008; 20:05
Joaquin to bos niech zostaje
19. mz11.08.2008; 20:10
mzMiancio, właśnie Maduro nie warto sprzedawać. Przyszedł za marne 2 mln €, w Holandii ma niezłą opinią, jest perspektywiczny i warto dać mu szansę.
20. k_tronic11.08.2008; 20:21
nie wiem czemu MZ ciagle uparcie twierdzo ze Ximo jest jakis strasznie slaby a jednoczesnie wywyzsza Pablo:| Joaquin powinien pozostac bo to zawdonik ktory sam potrafi wygrac mecz i jesli dobrze sie przygotuje do sezonu to wreszcie pokaze na co go stac Zigic tez powinien zostac po co wydawac pieniadze na jakichs dziwnych drogich rezerwowych jak mamy w skladzie niezlego grajka
21. mz11.08.2008; 20:26
mzk_tronic: sugerujesz, że za wcześniejszą "słabą" formę winny był Quique Sanchez Flores i jego sztab? Uu, to podpadłeś Ulesławowi :D

Po co sprzedać Zigicia? Bo można kupić np Negredo ;]
22. falcao11.08.2008; 20:39
według mnie to "troche" glupie gadanie bo jezeli Ximo odejdzie jedynym krokiem w tym momencie zostanie nam "modlitwa" o niesamowita forme Pablo lub Javiera, co jak co, ale Joaquin jest doswiadczonym zawodnikiem to juz nie "odkrycie ligi", lecz bardziej "rutyna" a cena 13 mln to chyba "śmiech na sali", poczekajmy z tym jeszcze bo z dosc silnym Newcastle bez fajerwerkow, ale bramke zdobyl.
23. Koo7i11.08.2008; 20:40
Koo7iNie zgadzam sie zeby EDU odchodzil !! on jest bardzo dobry !! i lubie go jako pilkarza.
24. TyP11.08.2008; 20:45
Joaquin - ma zostać.
Zigić - mogłby zostac ale pewnie przejdzie.
Edu - out
Navarro - out
Arizmendi - out
Benega - wypożeczenie, albo zostać.
25. miancio11.08.2008; 20:46
miancioJaki to świat głupi jest :D Bo akurat co do Negredo mam identyczne zdanie jak mz. Chłopak ma wielki talent i świetny snajperski nos. A czemu Zigić miałby odejść? Bo Unai go nie widzi w swojej drużynie. A pensję płacić trzeba.
26. mz11.08.2008; 20:48
mzFalcao: doświadczonych zawodników w zespole będzie wystarczająca ilość - Marchena, Silva, Villa, Vicente, Albiol, Miguel. Teraz trzeba trochę orzeźwienia, które zagwarantować może Pablo Hernandez czy Manuel Fernandes.
27. ruben12311.08.2008; 21:30
Moim zdaniem sprzedaz niektorych pilkarzy jest wrecz idiotyczna.

Navarro - owszem bo mamy wystrczajaco srodkowych, a sam Navarro jest tragiczny.Zigic - owszem bo chlopina nic nie gra a mozna jeszcze za niego troche kasy zgarnac.

Jezeli chodzi o pozostalych to uwazam to za glupote zwlaszcza przy obecnej sytuacji kadrowej: Joaquin? W przedsezonie pokazal sie z dobrej strony , wiadomo ze nikogo za Joaquina nie kupimy bo nie ma kasy wiec kto ma zatem grac na prawym skrzydle.Pablo - sory widzialem go w przedsezonowych meczach i gral zenujaco.Angulo? Ciezko znalezc slabszego pilkarza na skrzydlo.Panowie sprzedaz Joaquina ktory moze pociagnac gre na tym prawym skrzydle rowna sie ze strata wogole calego prawego skrzydla bo nie ma kasy zeby Ximo zastapic.
Edu? Kto taki bedzie gral na pozycji Baraji jak ten znowu zlapie kontuzje.Banega?Fernandes?Maduro? - przeciez on nie wie jak rozegrac pilke.Zostaje wiec Edu i tylko Edu.
Banega - szczytem kretynizmu;) bedzie pozbywac sie go, jedynym wyjsciem jest teraz wypozyczenie bo Banega to duzy talent.

Sami widzicie ze latwo powiedziec ze tych pilkarzy mozemy sie pozbyc , ja sie tylko pytam kim ich zastapimy? Valencia nic nie zrobila na rynku transferowym.W normalnych okolicznosciach zakupilibysmy Milto na atak , Zapatera do srodka a za Ximo znalezlibysmy zmiennika , a tymczasem nie mamy kim pokryc nawet Miguela.Tragicznie to wyglada , wspolczuje Emeremu bo bedzie mial chlop spore braki w kadrze.
28. Ulesław11.08.2008; 21:38
UlesławNic dodać, nic ująć Ruben. Ibagaza i Jonas przepadli bezpowrotnie - Joaquin i Edu zostać muszą. Przecież Edu musi w końcu zagrać tak, jak potrafi. Limit kolan, w których może zerwać więzadła już mu się wyczerpał...
29. mz11.08.2008; 21:43
mzUle: wydawało się, że Vicente też wyczerpał limit kostek, a mimo to nadal był kontuzjowany, także pod tym kątem nie patrz (;

Nie ma kim zastąpić Edu? Przecież wrócił crack Hugo Viana :D.
30. Arek00711.08.2008; 22:16
Arek007kurde szkoda ze na liscie (do sprzedania zawodnikow) znajduje sie joaquin. Wedlug mnie joaguin powraca do formy dowodem jest na to gra jego w sparingach na prawej stronie. Ciagle jak ida akcje to z prawej lub z lewej strony boiska tam gdzie gra vicente , ktory tez powraca do formy. Wedlug mnie ci zawodnicy (vicente, joaquin) dobrze sie rozumieja i do tego sa w dobrej dyspozycji. Dlatego chcialbym by joaquin zostal. On jeszcze pokaze co umie!!
31. cyniek8911.08.2008; 22:52
Betis ma nowego sponsora i sądzę że jak już proponowali 18 mln za niego to 13 nie będzie stanowić przeszkody po za tym szukają śr
pomocnika i sądze iż Banega niestety też się z nami pożegna
32. Maciej11.08.2008; 22:54
MaciejNo nie! Joaqiun i Edu muszą zostac. Miguel z Joaqiunem tworzą optymalną prawą stronę. Joaqiun się rozkręci. Chcą kasy, niech sprzedadzą Fernandesa. Edu bez kontuzji jest ogromnym wzmocnieniem Valencii w środku pola. I kompletnie nie wiem kto mógł wpaśc na genialny pomysł sprowadzenia Sahy. Wolę Milito a i tanich napastników z Ameryki Południowej mamy pod dostatkiem.
33. chiefer12.08.2008; 00:09
chieferNo to ja:
Benega - pożyczka.
Joaquin - sprzedać, za 15 ktoś się znajdzie.
Moro - opchnąć, ale nie taniej niż za 4.
Edu - zostawić, chyba że się nie rozwinie to zimą sprzedać.
Arizmedi - zostawić, może się przydać.
Albelda - sprzedać, ten zawodnik raczej w VCF już nic nie zwojuje.
Zigić - opylić puki dają sensowne pieniądze.
Del Horno - głodny gry, zostawić na pół roku dla sprawdzenia.
Viana, Navarro - komuś wcisnąć za sensowne pieniądze.
34. ruben12312.08.2008; 01:15
chiefer - zrobic tak jak ty piszesz i potem grac zawodnikami mestallety przez reszte sezonu
35. falcao12.08.2008; 01:59
mz bez urazy, ale w pretemporadzie ani Pablo, ani Arizmendi nie przekonuja swoja gra, natomiast tak jak wspominalem Ximo bez "fajerwerków" (narazie), lecz widac, ze wreszcie "haruje" jak wszyscy, nie czekajac tylko na pilki w ataku, jezeli nie zmeczy go gra zespolowa bedziemy miec z niego pozytek. Nie odmawiam Pablo odwagi drybligu ( tu: patrz mecz z Newcastle),ale przy tym czasem trzeba sie wycwanić, a Joaquin o ile nie minie obroncy to przynajmniej wywali "glebe" i rezultatem zazwyczaj jest wolny.
36. ches12.08.2008; 09:33
chesJoaquin i Edu niech zostaną
37. pedro112.08.2008; 10:57
Problem w tym, że VCF pilnie potrzebuje kasy. Nie wiem czy wiecie, że prace budowlane nowego stadionu zostały wstrzymane, gdyż Valencia przestała płacić.
Na ewentualne transfery trzeba patrzeć przede wszystkim z perspektywy finansów klubu. Kolejny problemem jest nieustanna rotacja na stanowiskach szkoleniowców i dyr.sportowych. Brak ciągłości myśli szkoleniowej, przemyślanej polityki transferowej.
Dla mnie Joaquin, czego o nim nie mówić jest klasowym piłkarzem i Arizmendiemu czy Pablo jeszcze trochę do niego brakuje.
Jeżeli Albelda zostaje, nie ma miejsca dla Maduro. Albelda to lepszy p[iłkarz niż Maduro.
Co pokazał do tej pory Banega? Nic. Ani w VCF, ani na olimpiadzie. Talent ma, ale również sprawia poważne problemy wychowawcze. Jeszcze bym go nie sprzedawał, ale być może będą to kolejne pieniądze wyrzucone w błoto.
Navarro, Viana, Butelle - bezdyskusyjnie out. Niestety nikt ich nie chce.
Edu powinien jeszcze zostać - skoro mamy tylko Baraję.
Zigic - już wolę Nikolę niż Sahę za 10 baniek.
38. Gajos12.08.2008; 11:28
GajosJoaquin musi zostać
39. mz12.08.2008; 11:58
mzPedro - w czym ta klasa Joquina się objawia? Przecież w zeszłym sezonie przegrywał z rywalizacje z drewnem z Deportivo - niejakim Arizmendim. O ile w środku pola można mieć obawy co do formy Fernandesa, Banegi czy nawet Viany i z tego powodu zostawić Edu i/lub Baraję, to na prawej flance sytuacja jest zgoła odmienna. Rewelacja sezonu Pablo Hernandez + człowiek, który w minionym sezonie wygrywał rywalizację z Joaquinem - Javier Arizmendi. W pretemporadzie jak na razie, prócz Vicente i Morettiego, nikt się dobrze nie spisuje i przez ten pryzmat nie ma co oceniać. Oceniajmy przez pryzmat ostatnich sezonów, kiedy Joaquin nie spełnił pokładanych w nim nadziei.
40. pedro112.08.2008; 12:16
MZ, fakt, że Joaquin ciągle nie spełnia nadzieji, ale pamiętam kilka jego b.dobrych meczów w VCF, nie wspominając tych wcześniejszych. Z Newcastle też mi się podobał.
41. mz12.08.2008; 12:24
mzJa też pamiętam kilka świetnych meczów Joaquina - z Elfsborgiem, Betisem, Realem Union, Colorado Rapids...
42. kage maru12.08.2008; 14:09
mnie bądż co badż cieszy że pozostaje w teamie viana bardzo go cenię wierze że osioągnie forme sprzed najlepszych lat w sportingu według mnie w polowie sezonu przebije się do 1 skladu a strata joaquina bedzie ogromna
43. Ulesław12.08.2008; 19:13
UlesławMeczu z Colorado Rapids nie pamiętasz, bo widziałeś tylko skróty bądź akcje z bramkami ;]

Czy Joaquin przegrał rywalizację z Arizmendim? Rozegrał prawie 1000 minut więcej na ligowych boiskach. To Koeman stawiał nieraz Arizmendiego w miejsce Joaquina, ale warto zwrócić uwagę na fakt, iż Holender przeszedł do historii jako najgorszy trener Valencii od początku jej istnienia.. Według mnie w nieco odmiennym świetle zarysowuje to przegranie rywalizacji z Arizmendim przez Joaquina...
44. mz12.08.2008; 20:06
mzJoaquin u Koemana zagrał w 22 meczach, Arizmendi w 16, w dodatku kilka razy na obronie. Fakt, Koeman jest najgorszym trenerem w historii i podejmował głupie decyzje, jak choćby stawianie na Joaquina.
45. Kurczak13.08.2008; 23:00
KurczakMoże dla Ciebie...

Ja tam lubie Hoakina i nie chce aby go sprzedawano, bo czymże jest 15mln a stracimy klasowego skrzydłowego...