sonda
VCF.pl - Strona Główna
Panel użytkownika załóż konto przypomnienie hasła
RSS RSS

VALENCIA CF – AKTUALNOŚCI

Gignac na celowniku Valencii

Vanisz, 16.05.2010; 13:50

Kandydat do zastąpienia El Guaje

Sprzedaż Davida Villi dla większości piłkarskich ekspertów jest nieunikniona. Z tym zamiarem nie kryje się już nawet zarząd Los Ches, który sporządził listę pretendentów do zastąpienia najskuteczniejszego zawodnika Valencii w tym sezonie.

Wiadomość o zainteresowaniu francuskim napastnikiem pojawiła się już jakiś czas temu, jednak wtedy nikt nie myślał o jego transferze w sposób realny, ze względu na jasną sytuację Davida Villi. Teraz, gdy spekulacje narastają, budżet klubowy potrzebuje natychmiastowej reperacji, klub zmuszony jest do pozbycia się jednej z gwiazd. Według ekspozytury, najlepszym antidotum na problemy Nietoperzy okaże się transakcja byłego piłkarza Realu Saragossy, który z Estadio Mestalla miał pożegnać się w zeszłym sezonie.

Dopóki Villa jest nadal prawomocnym elementem układanki Unaia Emery'ego, dopóty Manuel Llorente nie zamierza poważnie rozmyślać nad ewentualnymi zastępcami dla Hiszpana. Jednak doradcy prezydenta Llorente nie próżnują i przygotowali listę najbardziej odpowiednich snajperów, którzy mogą choć w niewielki sposób oddać najważniejsze cechy '7'. Jednym z nich jest André-Pierre Gignac - obecny zawodnik Toulouse. On sam w wielu wypowiedziach ostrzega, że spotkanie z Monaco (ostania kolejka ligi francuskiej - przyp. red.), może być jego ostatnim występem w barwach drużyny ze Stadium Municipal. Podkreśla, że jego celem na przyszły sezon jest gra w Lidze Mistrzów, a jego wymóg spełnia Valencia CF: "To, czego szukam we Francji, lub gdziekolwiek w Europie, to sportowe wyzwania, a jednym z nich jest z pewnością gra w Champions League. W takim wypadku jestem gotowy opuścić Toulouse i wykonać krok naprzód w mojej karierze". Jak informuje Superdeporte, Manuel Llorente nie kontaktował się jeszcze z władzami obecnego klubu Gignaca w sprawie oczekiwanego odstępnego.

Pomimo nie najlepszego okresu gry Francuza, media wyceniają jego wartość na około 18M €: "Nie obchodzi mnie, czy moja cena spadła, czy nie. Jeśli kluby, które chciały mnie zakontraktować jeszcze rok temu zmieniły swoje zdanie o mnie, oznacza to brak wiary w moje umiejętności" - wyjaśnia. "W Toulouse spędziłem trzy owocne lata, nadszedł czas, aby rozpocząć następny rozdział w karierze, tutaj lub w innej drużynie. Jednak prawdopodobnie to mój ostatni występ w Toulouse, chociaż moja umowa obowiązuje do 2013 roku".

Kiedy w zeszłe lato jego usługami poważnie zainteresowany był Lyon, Gignac związał się nowym kontraktem, który zawiera klauzulę z możliwością bezproblemowego transferu, jeżeli sam snajper będzie tego chciał. Prezes klubu potwierdza: "Istnieje możliwość sprzedaży, jeżeli oferta zaspokoi nasze wymagania finansowe. Wtedy André otrzyma zgodę na zmianę klubu, gdyż nie mam w zwyczaju łamać danej obietnicy".

Kategoria: Transfery | Superdeporte skomentuj Skomentuj (42)

KOMENTARZE

1. idler16.05.2010; 13:59
idlerJeżeli rzeczywiście byłby w stanie w jakimś stopni zastąpić Davida, to w sumie czemu nie?
2. Krzysiek16.05.2010; 14:01
KrzysiekZarówno w tytule jak i w newsie jest "zjedzona" literka "g" w nazwisku Andre.
Gignac to zwodnik, który napewno mógłby być odpowiednim następcą Villi. posiada cechy, które powinien mieć typowy snajper, nie ma się co sugerować jego gorszymi wystepami w tym sezonie, bo sama Tuluza mocno obniżyła swoje loty. Za 18 mln można go spokojnie brać, myślę że jest to cena adekwatna do jego umiejętności.
3. Arek25049416.05.2010; 14:04
Arek250494Nie wydaje mi się żeby był on na tyle dobry żeby zastąpć Ville. Jestem za tym żeby Villa został ale jeżeli bedzie konieczność sprzedania to na jego miejsce mam dwóch kandydatów Soldado i Suarez najlepiej byłoby sprowadzic ich dwóch mielibysmy bardzo mocny atak ale jest to nieralistyczne. Niech zarząd nie kombinuje i sprowadzą zawodnika ktory na codzien gra w lidze hiszpańskiej i strzela dużo goli albo z zagranicy który po umiejetnościach pasuje do gry Valenci takie wymogi spełniają Soldado i Suarez.
4. Alba16.05.2010; 14:11
AlbaSuper byłoby pozyskać napastnika z wyższej półki. Myślę, że Gignac pasowałby do gry VCF i jestem przekonany, że zapewniłby 20+ goli w sezonie. Jednak jego cena trochę odstrasza ;/.
5. KilyVCF16.05.2010; 14:27
KilyVCFJa bym się targował, albo wybadał czy oni nie chcą kogoś od nas do transakcji.
W ostateczności: Zigic + 7-8 mln euro + A-P. Gignac :)
Bardzo solidny partner dla Villi :)
6. Krzysiek16.05.2010; 14:32
Krzysiek@Arek
Suarez jest świetny i też bardzo bym go chciał u nas, tylko największy problem w jego transferze może tkwić jak zwykle w pieniądzach. Obawiam sie, że Ajax go nie puści za mniej jak 30 mln, bo tyle chcieli za niego rok temu, a po tym sezonie jego cena mogła niestety znowu pójść w górę. Dlatego dużo tańszą opcją, a niekoniecznie gorszą wydaje się być Gignac. Choć nie ukrywam, że trochę się boję jak Andre zniesie ewentualną zmianę ligi. Może mieć problemy z aklimatyzacją.
7. davidvilla16.05.2010; 14:38
Gignac zastąpi Ville? xD Już prędzej wziąłbym Lewandowskiego - miał dobry sezon i jest znacznie tańszy!!!
8. Krzysiek16.05.2010; 14:42
KrzysiekNie przesadzaj. Miał dobry sezon w lidze, która jest słabsza od lig, których nazw nawet nie potrafię wymówić.
9. Ediss16.05.2010; 14:46
EdissO zgrozo! Każdego, kto widzi w Gignacu potencjalnego następcę Villi, a do tego godzi się z wydatkiem 18 mln euro, chciałbym serdecznie pozdrowić i powiedzieć, że jutro będzie nowy, lepszy dzień.

Gignac w niczym nie przypomina Villi. To nie ten drybling, nie ta technika, nie ta szybkość, w ogóle nie ten profil. Gignac to piłkarz dobry dla zespołów grających na dwóch napastników, gdzie jeden pełni rolę tzw. "rozpychacza" jak niegdyś Heskey w Liverpoolu, lub tam gdzie gra się wysokie piłki na jedną "wieżę". Tyłem do bramki gra świetnie, piłkę zastawia rewelacyjnie, głową gra bardzo dobrze ale nijak nie przypomina ruchliwego (zazwyczaj) Villi. Także jak Touluse szuka łosi, którzy wydadzą 18 mln za trefny towar to trafili świetnie. W tym sezonie Gignac jest cieniem siebie samego i jedyne pytanie dotyczy tego, czy to wina kontuzji czy sezon miniony był w jego wykonaniu jedynym dobrym w karierze a teraz będzie odcinał kupony i jechał na opinii "dobrego napastnika". Valencia już takie gwiazdki kupowała vide Tavano czy Salva (chociaż jego osobiście lubiłem, miała charakter) i niestety utopiła kasę. Jedyne możliwości to Soldado i Rossi, ewentualnie Colunga.
10. Krzysiek16.05.2010; 14:52
KrzysiekNie zgadzam się. Gignac to napastnik, który potrafi strzelać bramki, a przecież chyba to jest najważniejsze u typowej "9". Mówisz o tzw. "rozpychaczu" i jednocześnie zapominasz, że my właśnie kogoś takiego posiadamy w postaci Zigicia, bo chyba takich warunków fizycznych jak on nie ma żaden napastnik PD (no może po za Ibrahimoviciem). Więc to kolejny powód, żeby Gignac do nas dołączył, bo będzie mógł grać właśnie z takim "rozpychaczem" (oczywiście zakładając, że go nie sprzedamy). A zawodnika na tyle podobnego do Villi na ile każdy by z nas chciał i w dodatku taniego, po prostu nie da się znaleść.
11. Ediss16.05.2010; 14:59
EdissZ tym, że tym "rozpychaczem" jest właśnie Gignac, nikt inny. To zawodnik, który przyjmuje obrońcę na plecy i następnie albo odgrywa do wchodzącego partnera, albo dosyć "ordynarnym" i "surowym" balansem ciała stara się go wymanewrować. Polecam pooglądać grę Gignaca w meczu a nie tylko bramki na youtube, bo to niczemu nie służy.

Oczywiście Gignaca można kupić, jeśli Llorente ma aż tyle pieniędzy, że 18 mln w tą czy w tą nie robi dla niego różnicy to proszę a bardzo. A.... właśnie, gdyby miał kasę to by nie musiał sprzedawać Villi. Ups zapomniało mi się.

Polityka transferowa Valencii musi ulec diametralnej zmianie (już ulega) dlatego nie można kupować kota w worku, nawet jeśli jakiś brodaty dziad na bazarze zapewnia, że to będzie kot perski.
12. Arek25049416.05.2010; 15:05
Arek250494Nie zartujcie sobie że Gignac ma byc zastepcą Villi. Juz lepiej sprowadzic Soldado nie dosc ze jest tanszy to jeszcze do tego z sezonu na sezon lepiej gra w nim widze jedyną nadzieje na zalatanie dziury po Villi. Za Soldado przemawia mnie fakt że strzela mnóstwo goli grając w zespole o duzo słabszym od Valencii jak dla mnie niema co sie zastanawiac jest to jedyny zawodnik ktory jest w zasięgu pienieznym. A ten Gignac moze zastapić Lewandowskiego w Lechu skoro tamten odchodzi do Borussi. Sam powiedział ze chce grac w LM to moze Lech mu to zapewni oile przejdzie kwalifikacje :)
13. Arek25049416.05.2010; 15:16
Arek250494Sory ze 2 razy pod rzad ale zapomnialem ujac jedenej rzeczy. Kupując Gignaca za 18 mln to postąpimy jak z zakupem Zigicia beda pieniadze wydane w bloto. Chciałbym wam przypomniec ze pilkarze z francji i francuskiej ligi nie sprawdzaja sie w Hiszpani dowodem na to jest Benzema , Henry albo Diarra dla nich stworzonym miejscem jest Anglia. Uwazam ze najlepiej byloby sprzedac jeszcze Zigicia a w jego miejsce wsadzic Nigueza który od dawna zasluguje chociaz na rezerwe Valenci.
14. Kien16.05.2010; 15:28
KienZa Ville jedyną opcją jest Soldado.
15. lasio16.05.2010; 15:33
jeśli Villa odejdzie to:
Soldado>Bojan>Rossi>Nilmar>Colunga>Aduriz

kieruję się ograniem w PD, wiekiem i bramkostrzelnością. Gignac'a wogóle nie biorę pod uwagę bo nie podoba mi się jako zawodnik i jego wartość rynkowa. brać któregoś z tych kolesi których wymieniłem, Aaron na wypożyczenie jeszcze jeden sezon (jak się uda to Primera- nie Segunda- a potem ławka w VCF i "hodujemy" nowego Villę.
btw ciekawie wyglądałbym za sezon atak Aaron- Bojan
16. Nevan16.05.2010; 15:52
NevanLloretne: "Żadnych spektakularnych transferów"

czy coś w ten deseń. Kojarzycie? Bo ja tak. Jeżeli Llorente jest rozsądny to nie wyda tyle kasy, nawet jeśli byłby to Cristiano Ronaldo. Chociaż w sumie, w takiej sytuacji.

W każdym razie ja jestem za Soldado, potem Adurizem, ewentualnie Colunga albo jakiś inny Nilmar czy Rossi. Tak jak kolega wyżej.

Byleby kupować z głową.
17. Arek25049416.05.2010; 16:02
Arek250494Moja lista: Soldado < Bojan < Aduriz tylko oni mogą dać rady zastąpić w małym stopniu Ville. Słyszałem że Real z Higuainem podobno nie chce podpisac kontraktu może zarząd Valenci przyjrzy się jemu i sprowadzi plus Soldado i mamy najlepszy duet atakujących w Hiszpani :D
18. Villa5416.05.2010; 16:08
Villa54Davida nie da się zastąpić, taka prawda, można jedynie spróbować chociaż w małym stopniu mu dorównać, a to może uczynić Soldado, który jest moim faworytem, dobrze by było ściągnąć jeszcze jednego napastnika, ale w obecnej sytuacji chyba nie ma sensu, mamy przecież jeszcze Zigicia i Domingueza, trzeba wzmocnić obrone i pozycję bramkarza, sprowadzanie dwóch napastników byłoby po prostu błędem.
19. velk16.05.2010; 16:12
Który Rossi?
20. Nevan16.05.2010; 16:24
NevanRossi? Jaki Rossi? Pewnie Giouseppe, jakkolwiek to się piszę. Kiedyś bardzo chciałem go w koszulce Valencii. Z czasem coraz mniej, a po jego ostatniej wypowiedzi totalnie mnie zraził do siebie. Co nie zmienia faktu, że chłopak daje radę.

No a w kontekście wzmocnienia obrony to ja widzę tylko jedno wyjście. :)
21. lasio16.05.2010; 16:30
tak, właśnie ten Rossi;) pewnie myslałeś velk o Daniele de Rossi'm, albo broń Boże o Valentino Rossi'm;P
22. luke16.05.2010; 16:30
Moim zdaniem wszystko zalezy od sumy za jaka moze odejsc Villa. Fakt ze na ten moment jest niezastapiony.Lecz jesli uda sie sprzedac davida za sume 45 mln lub wiecej to raczej bedzie to rozsadna decyzja(przy calym szacunku dla Villi). Nie nalezy zapomniec rowniez o sprzedaniu Zigica ktory prawie na pewno znalazby miejsce w premiership za okragle 10 mln.pozostaje kwestia Silvy i Maty. Przy tym bogactwie lewoskrzydłowych (Vicek, Mata, Alba + ewentualnie Silva ) mozna sprzedac jednego z nich. Mata wbrew pozorom to uniwersalny zawodnik ktoy duzo wnosil do naszego zespolu. Silva gdy trzeba jest fenomenalny.
Na ewentualnej sprzedazy Maty mozna zarobic ponad 20 mln. Silva musi zostac bo gdy jest w formie ciagnie gre calej vcf. Podsumowujac Villa 45mln, Mata 20, Zigic 10. MOze jeszcze uda sie opchnac joaqina za 10 i jest gitara-85 mln euro zysku i wielka dziura w ataku. Jednak jestem pewien ze ze polowe tej sumy 42-43 mln jest mozliwosc pozyskania 3 klasowych zawodnikow(Soldado, Suarez...). W obecnej sytuacji finansowej mozna dac tez szanse mlodym wychowankom na ogranie sie. Pewne jest ze ten seozn bedzie trudny i ciezko bedzie o kwalifikacje do LM. Jednak przy odrobinie szczescia, duzej ilosci pracy i madrym dezyzja klubu mozemy naprawde niewiele stracic do tego co VCF osiagnela w tym sezonie.
23. hubson9116.05.2010; 16:52
Nie żartujcie z tym Gignacem. Po pierwsze, po co nam kolo który dynamizmem nie grzeszy?? Emery preferuje taka taktykę, że potrzebujemy zawodnika który potrafi rozegrać, cofnąc sie itd. Po drugie uważam, ze to powinien być jakiś bardzo młody zawodnik. Ciągle chodzi mi po głowie Neymar i myśle że spokojnie po sprzedaży Villi znalazły by sie na niego pieniądze(tylko Santos go nie sprzeda pewnie.) Od Gignaca too juz wole Suareza, 23 lata, śmiga po całym ataku- tylko sie boje, że to bedzie kolejny niewypał z ligi holenderskiej po Huntelaarze.
24. Krzysiek16.05.2010; 16:55
KrzysiekMoże i macie racje. Sam nie wiem, niby Soldado jest niezły, ale nie wiem czy podoła takiemu trudnemu zadaniu jakim jest zastąpienie El Guaje. W sumie to żaden zawodnik nie daje takiej gwarancji.
25. Arek25049416.05.2010; 16:57
Arek250494Luke
To co napisałeś jest bezsensu. Poco sprzedawać nasze najwieksze gwiazdy i się osłabiać przed LM. Chyba poto sprzedajemy Ville żeby jego zastąpić co najmniej 3 piłkarzami na róznych pozycjach i spłacić część długów. Pozatym gdyby Valencia doszła daleko w LM conajmniej do półfinału suma jaką podałes za naszych piłkarzy wyniosla by mniejwięcej tyle samo. Jeszcze weź pod uwage że Los Ches ma do sprzedania parcele po estadio mestala za którą tez jest kupa forsy. Jeżeli Valencia podjełaby taką decyzje jak ty to sobie wymysliles stalibysmy sie druzyną ze srodka tabeli i z strasznie osłabioną kadrą. W nastepnym sezonie prawdobodobnie bedziemy bez Villi ale zato zmocnimy sie w lini obrony co było to najslabszym punktem zespolu. Z naszych gwiazdeczek moze odejsc tylko jeden a nim trzeba zastąpić utalentowanym gracem w przypadku Villi=Soldado.
26. Krzysiek16.05.2010; 17:03
Krzysiek@Arek
Nie każdy Francuz nie sprawdza się w Hiszpanii. Przykładem na to jest chciażby Mathieu, który do momentu tej nieszczęsnej kontuzji grał znakomicie.
Co do Rossiego to owszem jest całkiem niezły, tylko raczej nie ma szans na jego pozyskanie, bo on chce wrócić do Włoch. Także jego możemy spokojnie wykreślić z listy ewentualnych następców. Dla mnie liczy się troje zawodników do zastąpienia Villi, a mianowicie: Suarez na pierwszym miejscu, Gignac na drugim i Soldado na trzecim. Aduriz i Colunga są moim zdaniem za słabi. Nie poradzą sobie w LM, więc ich też wyeliminowałbym z listy ewentualnych następców.
27. Krzysiek16.05.2010; 17:06
KrzysiekZgadzam się z tobą Arek. Nie możemy robić diametralnych zmian. Wystarczy, że odejdzie Villa. Zastapimy go kimś dobrym do tego już 3 niezłe transfery zrobiliśmy, także w przyszłym sezonie możemy grać lepiej niż się tego wszyscy spodziewamy.
28. luke16.05.2010; 17:11
Sprzedaz Villi bedzie osłabieniem ale wydaje mi sie ze juz jest pozamiatane i Villa sam juz wie ze odchodzi(obym sie mylil... wszystko wyjasni sie za ponad 2 godziny). Nikt nie chce osłabiac zespolu przed LM ale pieniadze z ligi mistrzow beda spływac pod koniec roku a jak sami widzimy mamy dopiero "przepiekny" maj. Mam nadzieje ze nasz ukochany klub ma kase na utrzymanie zespolu walczacego o najwyzsze cele w europie ale obawiam sie ze jest inaczej. Jesli tak jest to nie ma innego wyjscia jak sprzedaz zawodnikow ktorych da sie zastapic innymi lecz mniejszym kosztem. Nie wszystkie nazwiska ktore padaja w spekulacjach transferowych sa powalajace ale jest wielu ciekawych zawodnikow ktorych da sie sciagnac do vcf za mniejsze pienieadze i ktorzy beda stanowili o sile tego zespolu. A o pieniadzach za parcele mestalla mowilo sie duzo i juz dawno klub mial zarobic na tej transakcji. Gdyby to bylo takie proste to juz dawno sytaucja w klubie bylaby stabilna i nikt nie mowilby o sprzedazy gwiazd. Lorente ma ciezki orzech do zgryzienia i musi podejmowac dobre decyzje pod wzgledem sportowym jak i ekonomicznym.
29. LSW16.05.2010; 17:32
LSWNapiszę krótko: Gignac nie, Soldado jak najbardziej tak. Aduriz? Colunga? hahahahahahahahaha
30. Sopel16.05.2010; 17:41
Jeśli Villa odejdzie to to będzie idealny następca... a duet Villa and Gignac byłby nie do zatrzymania... pomarzyć można.
31. Krzysiek16.05.2010; 18:13
KrzysiekRzeczywiście tylko pomarzyć można. Ale może duet Soldado-Gignac już jest bardziej realny. Moim zdaniem powinniśmy sprzedać też Zigicia i za niego sprowdzić właśnie Soldado. Wtedy w podstawowym składzie graliby Soldado z Gignaciem (zakładam, że kupujemy go za Ville) i w obwodzie byłby "Chori".
32. mucha002916.05.2010; 18:31
mucha0029Wg mnie jest zdecydowanie za drogi. Nikt nie może mieć pewności że ustrzeli nam co najmniej 20 bramek.

Ja preferuje Roberto Soldado i Adriana Colunge. Obaj strzelili wczoraj gole czyli bramki potrafią strzelać. Nie wiem tylko czy mogli by razem grac w napadzie bo charakterystyki gry Colungi nie znam
33. LSW16.05.2010; 19:11
LSWJeśli Colunga ma do nas przyjść, bo strzelił wczoraj gola, to lepszy Soldado - strzelił dwa.
O Colundze napisze jeszcze raz: lepiej wziąć Miku. Strzelił tylko 2 gole mniej, a jest młodszy, tańszy i łatwiej mu będzie wkomponować się w drużynę.
34. Krzysiek16.05.2010; 19:16
KrzysiekJa jakoś nigdy nie przepadałem za tym Miku i cieszę się, że odszedł. Jeżeli mówimy o lidze hiszpańskiej to jedyną dobrą opcją jest Soldado.
35. Jacek16.05.2010; 19:51
JacekMoże dlatego go nie lubiłeś, bo prawie wcale nie grał? A poza tym rozstrzelał się tam w Getafe :) Co nie znaczy oczywiście, że zastąpiłby Villę...
36. Sopel16.05.2010; 19:52
A tak w ogóle to się zastanawiam... Jeśli za Ville dostaniemy przykładowo 50 mln euro (podkreślam przykładowo) to wg mnie to są śmieszne pieniądze i nie można mówić w kontekście takiej kwoty o ratowaniu nawet w najmniejszym stopniu budżetu klubu. Piłkarze jak Kaka czy Ronaldo wiadomo za jakie pieniądze opuścili swoje kluby, a Villa wcale nie jest od nich gorszy. Jeśli odejdzie za 40 mln a wydamy 20 mln np. na Gingaca to jak dla mnie takie działanie się mija z celem... Bo to, że nasza dziura budżetowa zmaleje o 20 mln to jak dla mnie marne pocieszenie a trzeba pamiętać ze Villi już nie będzie i coraz trudniej będzie zarabiać pieniądze na pokrycie długów z udziału w LM bez Davida.
37. sasa9916.05.2010; 19:54
sasa99Kupic R. Falcao z Fc Porto on najlepiej pasuje by zastapic Villę
38. Krzysiek16.05.2010; 19:55
KrzysiekTakie są niestety prawa rynku. David nigdy nie był zbyt komercyjny, dlatego jego cena jest taka, a nie inna. Też uważam, że nie jest gorszy od Krystyny, czy Kaki.
@Jacek
Może, co nie zmienia faktu, że Miku nie jest nam potrzebny. Młodych i zdolnych wychowanków to my mamy aż nadto.
39. Jacek16.05.2010; 20:07
JacekJa mówię, ty powtarzasz.
Napisałem:
"Co nie znaczy oczywiście, że zastąpiłby Villę..."
A ty:
"Może, co nie zmienia faktu, że Miku nie jest nam potrzebny."

Masło maślane ;P
40. Krzysiek16.05.2010; 20:09
KrzysiekNo, masz rację.
41. Sopel16.05.2010; 20:18
Zatem wniosek jest tylko jeden. Zarząd musi go zatrzymać za wszelką cenę w tym wypadku żądając kwoty 80 mln i więcej :]
42. grzesiu 8316.05.2010; 22:29
Suarez, Soldado tak, ale Aduriz i gignac NIE!