sonda
VCF.pl - Strona Główna
Panel użytkownika załóż konto przypomnienie hasła
RSS RSS

VALENCIA CF – AKTUALNOŚCI

Nikola Žigić przygotowuje się do nowego sezonu wraz z drużyną Valencii w Paternie. Zamiary reprezentanta Serbii są jasne: zrobić wszystko, by przekonać do siebie Unaia Emery’ego, zostać w mieście nad Turią i odgrywać ważną rolę w zespole Nietoperzy w nadchodzącym sezonie. Przyszłość Žigića nie jest jeszcze wyjaśniona, ale on sam jasno deklaruje, że chce podbić serca kibiców z Estadio Mestalla.

Mój cel jest taki jak zawsze: chcę grać dla Valencii, odnieść tutaj sukces i wygrać tyle tytułów, ile to tylko możliwe - zapewnia serbski wieżowiec.

Žigić zdaje sobie sprawę, że inne kluby są poważnie zainteresowane jego usługami. Strzelec 13. goli dla Racingu Santander w rundzie wiosennej jednakże podkreśla, że to drużyna Los Ches jest priorytetem: Fakt, że inne kluby pytają Valencię o mnie, daje mi jeszcze większą motywację, by przekonać trenera i walczyć o miejsce w pierwszej jedenastce. Mogę to osiągnąć poprzez ciężką pracę i, oczywiście, strzelanie goli.

Jednocześnie mierzący 202 cm napastnik zaprzecza, jakoby jego przyszłość na Mestalla zależała od odejścia z drużyny Davida Villi: Moja sytuacja jest moją sytuacją i nie ma nic wspólnego z Davidem. Myślę tylko o utrzymaniu miejsca w Valencii.

Chociaż Serb jest zdecydowany, by w przyszłym sezonie biegać po murawie w barwach blanco y negro, być może będzie musiał ponownie grać w Santander. Prezydent Racingu, Francisco Pernia twierdzi, że Žigić będzie musiał wrócić na El Sardinero, jeśli Valencia nie spłaci jednej z rat za transfer wysokiego napastnika z 2007 roku. Wobec zaistniałej sytuacji okres pretemporady będzie niezwykle ważny dla ambitnego delantero, który swoją postawą będzie chciał udowodnić Emery’emu, że popełnił błąd usuwając go z drużyny w poprzednich rozgrywkach.

Kategoria: Wywiady | AS skomentuj Skomentuj (37)

KOMENTARZE

1. pck16.07.2009; 10:58
pckJa też pragnę strzelać dla Valencii, ale tak mi, jak niemu, nie jest to dane...
2. Nevan_1416.07.2009; 12:16
A mnie tam Zigic nigdy nie przekonywał. Dobry jest, ale jakbyśmy dostali za niego jakieś 10 mln to niech odejdzie.

A co do Villi: Podobno David jest tak zdeterminowany, że zgodził się na obniżenie zarobków z 7,5 do 5,5, dzięki czemu Barca może i da te 50 mln.

Jeżeli tak jest, to należy go sprzedać. Bo jeżeli naprawdę chce aż tak odejść to nie będzie grał z tak wielkim zaangażowaniem jak np. 2-3 lata temu...
3. Kanius16.07.2009; 12:20
KaniusA godny następca Villi, czyli Rodrigo Palacio przeszedł do Genui za 5 mln €...
4. blachu1916.07.2009; 13:41
Ja powiem tak, Zigić powinien dostać szansę, jeżeli w Racingu potrafi strzelać bramki, to miejsce w składzie mieć powinien.
Poza tym kiedy on wychodził na boisko w Valencii to często bramki strzelał ;]
5. Rogue16.07.2009; 14:04
RogueNo no. Genuia pozyskała w tym oknie już paru mocnych graczy. A co do Zigica to powinien grać w ataku jak Villa odejdzie.
6. billie_16.07.2009; 14:22
niech idzie do racingu. gdzie zigic do valencii pasuje ...

najbardziej nietrafiony transfer ostatniego dziesięciolecia. -.-

a ja dalej liczę na to, że banega będzie dostawał szansę w środku pola.
7. Mati16.07.2009; 14:25
Zigic i Mata... Taki moim zdaniem byłby dobry atak... jezeli Villa odejdzie do FCB.
8. bialy_wilk16.07.2009; 14:37
powinien dostac szanse
przeciez w rundzie wiosennej dla Santander strzelil 13 bramek

Villa jesli zostanie powinien miec takiego partnera w ataku
jest szybki i zwrotny a Zigic silny i dobrze grajacy glowa

idealne polaczenie jesli chodzi o napastnikow
9. Nizioł16.07.2009; 14:58
NiziołDokładnie Kanius.... za 10 mln mozna było w tym okienku skompletowac atak Palcio - Falcao, na papierze atak marzen 85% klubów. az boli takie coś, a Depor śpi.

Co do Zigicia, człowiek który pisze ze to najbardziej nierafiony transfer ostatnich iluś tam lat, to konkrtetny znawca tematu.., Na wypozyczeniu gość ładuje 13 goli w pół roku i to w ledwo utrzymanym klubie! Świadczy to, że cos jest nie tak, ale nie w zawodniku lecz w vcf która nie potrafiła wykorzystac jego potencjału...Moze by dać mu pograc? z Villa, a nawet Matą dobrze by sie uzupełniali.
10. chiefer16.07.2009; 15:15
chieferNależy sobie odpowiedzieć - czy Žigić pasuje do naszej koncepcji gry? Jeżeli mamy grać grę kombinacyjną z dużą ilością wymienianych piłek, to zupełnie NIE! Jeżeli natomiast mamy grać długimi podaniami (na co przestawiamy się zazwyczaj gdy Mata i Silva maja kontuzje lub spadki formy)to wtedy Žigić może się sprawdzać. Nie mamy też już Morientesa który był podstawowym zmiennikiem, wiec chłopak mógł by zostać. Jest sprawdzony, ograny i głodny gry!
11. benji16.07.2009; 15:52
benjiNie rozumiem, czemu tak się wam wbiło do głów, jaki to z Zigica nieudany transfer i jak to on do naszej taktyki nie pasuje. Zauważcie może, że oprócz 13 bramek w Santander nie może na niego narzekać w występach dla Ches. Kilka zaledwie występów zanotował a niemalże za każdym razem bramkę ustrzelił.
Chłopak po prostu nie otrzymał odpowiedniej szansy, sam nie wiem czemu.
Zamiast narzekać na jego braki powinniśmy cieszyć się, że nie wypiął się na nas i nie wymusza transferu za jakieś marne grosze.

A co do argumentu, że zbyt drogo nas kosztował - to nie jego wina przecież, a imbecyli, którzy tyle za niego zgodzili się zapłacić.
12. woker18216.07.2009; 15:53
woker182... Ręce opadają jak się niektóre komentarze czyta. Gdyby nie Zigić to nie zdobylibyśmy Copa Del Rey w sezonie 2007/2008, a strach pomyśleć co mogłoby się stać w lidze. Zigić może nie strzelał bardzo dużo, ale strzelał dla nas bardzo ważne bramki, o tym należy pamiętać. Zigić jak najbardziej pasuje do Valencii co powtarzałem już x razy. Mamy bardzo dobre skrzydła co daje możliwość częstych wrzutek na Serba, którego mało kto może pokonać w walce w powietrzu. Zigić jak na takiego kolosa jest dość zwrotny, nie jest typowym drewnem, byłby znakomitym uzupełnieniem naszego składu, w którym wszyscy to bardziej techniczni piłkarze niż tacy jak Zigić - silni.

Największy niewypał? A Banega? A Fernandes? Oni dla Valencii zrobili jeszcze mniej, Zigić chociaż coś trzelał, a Banega potrafił tylko psuć. Niestety jest taka tendencja, że jak piłkarz młodszy to mu się pobłaża. Nie, liczą się umiejętności i to jak piłkarz się pokazuje na boisku, a narazie to Banega, Fernandes i parę innych niewypałów może Serbowi tylko buty czyścić.

Co do sprzedaży za 10mln - ok i co za niego kupimy? Palacio rzeczywiście byłby świetnym pomysłem, ale już przepadł, więc nie ma za bardzo kogo ściągnąć. Negredo nam Real nie odda i tak naprawdę nie ma zbyt wielu alternatyw dla Nikoli. Ja jestem za opcją, aby po prostu poszukać jeszcze jednego napastnika - bardziej ala Villa, szybkiego, aby uzupełniał się z Zigiciem. Wtedy mielibyśmy atak - x, Zigić i Aaron i myślę że byłoby to optymalne rozwiązanie.
13. Jacek16.07.2009; 15:58
JacekSłuchajcie nie mamy dobrych napastników oprócz Maty (Nie licząc Villi,który odejdzie). A więc Zigic może się przydać. Jeżeli będziemy grać 1 napastnikiem to na początku sezonu wystawimy Zigicia i jeżeli będzie grać lepiej od Maty to wiadomo,że będzie podstawowy.Jeżeli Mata będzie podstawowy to Zigic będzie rezerwowy (A Mata ma czasem długie kontuzje). A jak dwoma napastnikami to będziemy mieli atak Zigic-Mata i będzie ok. A poza tym skoro mówi"Pragnę strzelać gole dla Valencii" to po co mamy go na siłę sprzedawać?
14. benji16.07.2009; 16:03
benjiTak na dobrą sprawę Mata więcej czasu spędza na skrzydle a niżeli w ataku. Jeżeli już nawet to ustawiany jest raczej jako mediapunta. Nie nazwałbym go więc typowym napastnikiem - takim, który kończy wszystkie akcje. W taj roli dobrze czuje się właśnie Zigić, a i bramki stukać potrafi obficie, więc powinien się sprawdzić bez większych problemów.
15. LSW16.07.2009; 16:07
LSWZigic nie pasuje? Lol. Jak nie było Silvy to sporo naszych piłek z pomocy granych było do partnera najbliżej albo górna piła za plecy obrońców czy do napastnika. Villa większość takich piłek przegrywał. Zigić nadaje się do nich idealnie.

W teorii gramy piłkę kombinacyjną, Mata, Silva, Villa, Joaquin, ale jak ktoś oglądał mecze to widział że bywało inaczej.

Wstawić do ataku Villę i Zigica, Joaquin i Vicente na skrzydłach, w środku Silva i Baraja/Albelda/Marchena - wtedy może wrzucać centry ze skrzydeł jak i pograć środkiem. Jak Villa odejdzie to wstawić Matę do ataku, zakupić napastnika podobnie grającego do Villi i jazda do przodu.
16. Lizzy16.07.2009; 16:08
Kiedy Mata miał kontuzję, bo sobie nie mogę przypomnieć ? Moglibyśmy grać dwoma napastnikami, jeden szybki, zwrotny coś a'la Villa, a drugim byłby właśnie Zigic. Joaquin, Pablo, Mata mają świetne wrzutki, a Nikola jest stworzony do gry w powietrzu. W Racingu strzelał, karne umie wykorzystywać. Daliśmy za niego 14 mln, to niech pokaże na co go stać.
17. MaTtaj01016.07.2009; 16:13
Ja bym mu napewno dal szanse na kilka meczy aby go sprawdzic. Jak juz woker182 wspomnial mamy b.dobre skrzydla i wrzucanie na niego mysle ze by wypalilo. Do tego jeszcze jakiegos drugiego napastnika podobnego do stylu gry D.Villi i wedlug mnie mozemy walczyc o wiele. Uwazam ze gra jednym napastnikiem chocby takim jak Villa jest daremna. Ciagle polegac na 1 napastniku ktory ma sam z przodu walczyc o wszystko a jesli ma gorszy dzien to liczyc na szczescie albo na przeblysk jakiegos zawodnika..
18. MaTtaj01016.07.2009; 16:15
Po drugie szacunek dla niego ze naprawde sie nie zdenerwowal na CFV, ze tak bardzo sie go chce pozbyc i jest zadny gry i chce strzelac gole dla NAS a nie dla kogos innego.
19. billie_16.07.2009; 18:24
nie no, nie mogę. panowie się oburzyli. pytam, co z tego, że w racingu szanowny zigic strzelił 13 bramek w minionym sezonie skoro dla valencii od początku strzelił o połowę mniej? ;] przenośnia.

na prawdę zasłużył się niesamowicie tym, że strzelał tyle bramek dla innego klubu, o ja. niesamowite!

a to, że nie pasuje do koncepcji drużyny to nic innego jak prawda. skoro trenerzy na niego nie stawiają - to nie pasuje. czyż nie? a, nie, jasne, że nie. pasuje do koncepcji "napisałem skład drużyny w komentarzu na stronie internetowej" ...

proszę was. -.- i jeszcze oburzenie.

20. billie_16.07.2009; 18:26
a jak sobie pomyślę, że o sile ataku drużyny z takimi aspiracjami jak valencia ma stanowić zigic to już w ogóle ręce opadają.
21. MaTtaj01016.07.2009; 18:48
Skad ty mozesz wiedziec ze nie pasuje do koncepcjii gry naszego zespolu. Po drugie ze na niego niestawiaja bo nie warto. Jakos na Mate tez nie stawiali do czasu az przyszedl Keaman i prosze co z niego wyroslo..
22. woker18216.07.2009; 20:26
woker182@billie_ najpierw naucz się czytać, a potem zacznij komentować. Zigić dostał bardzo mało szans, a wtedy kiedy grał zazwyczaj gole strzelał. W dodatku strzelał w ważnych meczach np. dzięki niemu mogliśmy grać dalej w CdR, które wygraliśmy. Każdy trener się myli nawet Ferguson (co pokazał finał LM) więc Twój argument to żaden argument. Widać, że nie masz pojęcia co się działo w sezonie 2007/2008, oglądałeś choć jeden mecz? Gdybyś oglądał zapewne dostrzegłbyś iż Zigić naprawdę dobrze sobie radził. A to, że wysoki napastnik pasuje do dobrych skrzydłowych jest tak oczywiste jak to, że Ziemia krąży w okół Słońca...
23. billie_16.07.2009; 20:35
woker182, NIE bądź uszczypliwy. z czytaniem radzę sobie bardzo dobrze, ba! nawet czytać ze zrozumieniem potrafię. piszesz, że strzelał bramki w ważnych dla nas meczach. ważne czy mniej ważne - zigic zawsze grywał w nich z konieczności. a ta villa był niedysponowany, a to inne sprawy miały na to wpływ. pozatym, osobiście nigdy nie byłem przekonany do tego zawodnika. wielkie to i sztywne. wolę futbol efektowny, szybki, techniczny, magiczny. nie pisz tylko, żebym zaczął kibicować barcelonie. :)

uważasz, że 14 mln. wydanych na zigicia to był dobry transfer?

btw. też lubię blinka. :)
24. billie_16.07.2009; 20:37
w odpowiedzi na zarzuty o sezon 07/08 - owszem, starałem się, jak zawsze - oglądać tyle meczy na ile miałem czasu. :)
25. MaTtaj01016.07.2009; 22:15
No dobra nie jest to C.Ronaldo czy Kaka i wiadomo ze nie bedzie mial takiej techniki, ale mimo to ja bym mu dal szanse. Wydaje mi sie ze nasze skrzydla robilyby z niego uzytek ;]
26. Matej 1416.07.2009; 22:49
odszedł Morientes, lepiej mieć zmiennika dla Villi
27. miancio16.07.2009; 23:03
miancioA ja mam gdzieś piękny styl z tysiącem wymienianych podań. Mam już gdzieś Villę, który wystawia się do Valencii dupą. Sprzedać, zabrać kasę i się zbroić. Szansę dać Zigiciowi, bo na nią zasługuje. Nie pasuje do stylu? Pasuje, jak mało kto. Mając 4 genialnych skrzydłowych idiotyzmem jest grać na niskiego napastnika (Villa), który zresztą jest tam osamotniony. Może i gra z Zigiciem nie byłaby tak spektakularna, ale większość dobrych wrzutek pewnie kończyła by się bramką dla Ches. W tym aspekcie - pełna aprobata dla Zigicia.
28. kubik16.07.2009; 23:07
10 chiefer: Masz racje. Ja uwazam ze Zigic to nie jest zły zawodnik. ba! uwazam ze jest swietny. Tylko zastanowmy sie co tracimy a co zyskujemy wystawiajac do składu Nikole. Napisze jednak krótko. Zigic w składzie=gra efektywna, brak zigicia w składzie=wieksza efektownosc, bo raczej lubimy ogladac gre kombinacyjna, akcje które zapieraja dech w piersi. Ale wiadomo ze w obecnej sytuacji najwazniejsze jest zdobywanie jak najwiekszej ilosci goli. Bo watpie czy zigic potrafiłby wkomponaowac sie w błyskawiczne akcji maty, silvy i reszty. Ale jak wspominacie nie przeszkadzał by im raczej gdyby grał obok villi. Poprostu uzupełniali by sie nawzajemem. Czyli jak to sie mawia w pewnym programie: Jestem na tak!
29. benji16.07.2009; 23:37
benjiA skąd ogólne przekonanie, że Zigić w składzie oznacza rezygnację z gry kombinacyjnej? Od pięknych niekonwencjonalnych zagrań mamy Silvę, Matę, Fernandesa (wiem, że mi się za to oberwie od większości) trzeba nam więc kogoś, kto będzie kończył to całe"Joga Bonito". Futbol to bramki - kto strzeli ich więcej ten wygrywa. Nie wiem, czy pamiętacie, ale niegdyś mieliśmy już w składzie podobnego "drewniaka" co się zwał Carew i jakoś potrafiliśmy grać ładną, kombinacyjną piłkę.
30. m198817.07.2009; 00:24
m1988kopiuj - wklej
Identyczne zdanie

Nikola nie pasuje do naszej taktyki ??? Jeśli nam idzie gramy szybką piłkę głównie skrzydłami, jeśli nie idzie gramy długie wrzutki - i gdzie tu Zigic nie pasuje ??
Ja go uwielbiam od kiedy pierwszy raz go zobaczyłem jeszcze w Czerwonej gwieździe (poprawnej nazwy po paru piwach się nie podejmę :P) Z davidem stanowili by świetny napad - niestety Villi już u nas nie chę (ja osobiście!)więc niech będzie że z Matą tudzież z jakimś nowym nabytkiem. Basta!
100% aprobaty dla serbskiego giganta!!!
I jeszcze jedno: Gdyby Emery niewidział go w pierwszej 11 to zmiennik był by to idealny : przegrywamy 0:1 ? Długa piłka na wieżowca i już jest remis !
Amunt Nikola!!
31. Mati17.07.2009; 08:15
A wie ktoś może ile D.Villa strzelił u sezonie 2008/09 bramek z gry a ile z karnych ? Bo mi sie wydaje że połowę to zaliczył z karnych... ale mogę się mylić...
32. woker18217.07.2009; 09:33
woker182Co do gry kombinacyjnej nie można zapominać o paru innych piłkarzach. Nadają się do niej Vicente, Joaquin, Mata, Silva, Pablo, Villa (jeśli zostanie), a nawet Baraja czy Marchena i być może młodzi jak Alba, Michel, Aaron... a zostają jeszcze do tej pory nie spełnione talenty - Fernandes, Banega (bo Maduro to raczej zostanie już obrońcą) - więc nie jest źle. Nasi boczni obrońcy, a zwłaszcza Miguel nie należą do tych z gatunku co podawać i grać szybko nie potrafią... Zigić naprawdę nie jest tak słaby technicznie na ile sugerowałby jego wzrost, on właśnie wyróżnia się spośród "wieżowców" tym, że jest dość "ruchawy". Jak trzeba będzie to i klepnie piłke szybko. Nie można mieć wszystkiego, a próbując tylko gry kombinacyjnej możemy sobie przechlapać sprawę. Mając natomiast piłkarzy dobrze strzelających z dystansu, wysokiego Zigicia i szybkich technicznych pomocników możemy pokonać przeciwnika na wiele różnych sposobów, nie można ograniczać się tylko do jednego bo to jest samobójstwo - rywal nie zawsze pozwoli nam na szybką piękną grę. Dodam jeszcze, że gra na wysokiego napastnika nie musi oznaczać od razu długich podań, mamy dobrych skrzydłowych i oni z bocznych sektorów mogą wrzucać piłkę na Serba. I jeszcze jedno - obrońcy w lidze hiszpańskiej nie są jakimiś wielkoludami z niewiadomo jaką siłą, często to piłkarze dobrzy technicznie w miare szybcy, ale nie jest to taki typowy wzór np angielskiego obrońcy - z takimi obrońcami Zigić może sobie naprawdę dobrze radzić - zresztą pokazał, że sobie radzi.

@billie_ Może rzeczywiście trochę przesadziłem z tym czytaniem, ale ostatnio przybyło tu dużo użytkowników, którzy czasem walą takie farmazony, że głowa boli. Palicho jak to dzieci, które wypisują, że bez Villi czy Albiola Valencia nie da sobie rady itd... i ich niestety też tu nie mało.
Co do tego, że Zigić grał z konieczności - a czy ma to jakieś znaczenie? To on te gole strzelał. Powiem więcej, w tym momencie wole jego od Villi. Dlaczego? Pamiętacie może Ville z końca sezonu? Tylko się przewracał, tam coś wymachiwał rękami, wielka gwiazda się z niego zrobiła. Jak już wcześniej wiele razy pisałem Villa nie był naszym najlepszym piłkarzem, ani w tym sezonie, ani nawet w sezonie poprzedzającym. Jest świetnym snajperem, ale chyba mu sodówka do głowy uderza, nie widać po nim było w ostatnich meczach tej zawziętości, którą prezentują tacy piłkarze jak Vicente, Joaquin, Miguel, Mata czy nawet Pablo jak jest w formie. Wydaje mi się, że Zigić to nie jest typ gwiazdeczki, to poprostu solidny piłkarz - i takiego właśnie potrzebujemy.

@Mati - tak może nie większość goli z karnych, ale strzelił ich bardzo dużo.
33. woker18217.07.2009; 09:36
woker182Zapomniałem odpisać na to o kasie... Ponoć zapłaciliśmy za niego 18 mln. To wielka kasa, za którą być może moglibyśmy mieć lepszego snajpera - ale tylko być może. Zigić naprawdę nie jest totalnym niewypałem, chce dla nas grać, a jak gra to strzela. Niby 18 mln to dużo, ale taki Benzema kupiony został za 30mln... Więc skoro naprawdę mocno przereklamowany napastnik zostaje kupiony za taką kwotę to kogo my możemy za to kupić? Chyba Lewandowskiego... Ja cały czas widzę tylko jedną alternatywę - Negredo, jednak zapewne Real nam go nie odda...
34. Mati17.07.2009; 11:36
Ale Villa to nie jest niewiadomo kto i jego można zastąpić i ja wierze że Mata z Zigiciem bardzo dobrze mogą współpracować grając razem w ataku i nie zamierzam płakać gdy David pojdzie do tej Barcy... Może któryś z mlodych piłkarzy wybije się dzięki temu, że zwolni się miejsce w linii ataku... A co do Zigicia to jak najbardziej powinien dostać szanse gry w wyjsciowej 11 :)
35. Jacek17.07.2009; 14:51
JacekPopieram Matiego ;)
36. miancio17.07.2009; 15:19
miancio@woker182 - Negredo jest marzeniem, ale niestety chyba jego przyszłość leży na White Hart Lane. Spurs mają zamiar wyłożyć około 15mln za napastnika Realu.

@Mati - Villa chyba jednak do Barcy nie pójdzie, bo bliski finalizacji wydaje się transfer Zlatana do Blaugrany. Zlata -> 40-45mln + Eto'o + Hleb (na roczne wypożyczenie).
37. Mati17.07.2009; 15:34
Moim zdaniem Villa nie powinien odchodzić z VCF myślę że teraz Valencia bedzie miała szanse być w pierwszej trójce Primera Division...