sonda
VCF.pl - Strona Główna
Panel użytkownika załóż konto przypomnienie hasła
RSS RSS

VALENCIA CF – AKTUALNOŚCI

Villa strzela, jego cena rośnie

maciek.vlc, 22.06.2009; 11:20

Cena piłkarza może być względna, ale nie jego statystyki. Jedna z rzeczy, o której bez przerwy mówi się od tygodni, to cena rynkowa Davida Villi. Jeśli brać pod uwagę liczbę zdobytych goli, El Guaje nie może być wart mniej, niż już dokonane przez Florentino Péreza transfery. Dlatego prezydent Valencii ma coraz więcej argumentów, aby zatrzymać go w klubie, a każdy mecz powoduje, że jego cena rośnie.

Real Madryt nie wahał się wydać 94 miliony euro na transfer Cristiano Ronaldo, który ma mu zagwarantować piękne gole na Santiago Bernabeu. Liczby jednak nie kłamią - Portugalczyk nie jest tak skuteczny jak David Villa. W sumie, grając w Manchesterze i reprezentacji Portugalii, Cristiano zdobył 114 bramek, 18 mniej niż Hiszpan. W przypadku Kaki, który nie jest urodzonym snajperem, różnica jest jeszcze bardziej znacząca. Przy 82 golach zdobytych przez Brazylijczyka w minionych czterech sezonach wynosi ona 50 trafień na korzyść Davida Villi. Poza byciem gwiazdą Valencii, David odnosi również sukcesy z reprezentacją kraju. Król strzelców ostatnich Mistrzostw Europy, już jest drugim, po Raulu, najskuteczniejszym graczem La Roja. Ktoś powie, że gole w reprezentacji tu się nie liczą. Jeżeli je zostawimy na boku, Villa jest nadal w czołówce. Jedynie Cristiano Ronaldo go wyprzedza o jedno trafienie (102 gole dla Manchesteru przeciw 101 trafieniom Villi dla Valencii). Jedynym, który osiągnął zbliżony wynik w rozgrywkach ligowych jest Eto’o, który zdobył 97 bramek dla Barcelony.

Manuel Llorente i Valencia maja dość powodów, aby odrzucić ofertę Realu Madryt wysokości 25 milionów euro i Alvaro Negredo w rozliczeniu za Asturyjczyka, który w ostatnich sezonach był wyjątkowy. Biorąc pod uwagę jego umiejętności strzeleckie, na pewno jest jednym z najlepszych graczy w Europie. Statystycznie Villa w ostatnich sezonach strzela średnio 33 bramki, co jest wynikiem światowej klasy.

Instynkt strzelecki Villi ujawnił się w sezonie 2005-06, w sezonie debiutu w Valencii. Wtedy osiągnął wynik 28 trafień (25 w lidze, dwa w Pucharze Króla i jedno w Pucharze Intertoto). W sezonie 2006-07 zdobył 20 bramek (15 w lidze i pięć w Lidze Mistrzów), do których dodał jeszcze pięć zdobytych z reprezentacją (trzy na Mistrzostwach Świata w Niemczech i dwie w spotkaniach towarzyskich). Kolejny krok naprzód w karierze Davida Villi przyszedł w sezonie 2007-08, gdy zdobył 22 gole w barwach Blanquinegros (18 w lidze, trzy w Lidze Mistrzów i jeden w Pucharze Króla), a z reprezentacją Hiszpanii zdobył ich 13, z których siedem w eliminacjach do EURO’08, cztery w czasie Mistrzostw Europy i dwa w spotkaniach towarzyskich. W kończącym się właśnie sezonie Villa trafił już 44 razy do bramki rywali (31 razy dla Valencii – 28 w lidze, jeden w UEFA, jeden w Pucharze Króla i jeden w Superpucharze) i nadal ma szansę ten wynik poprawić w czasie trwającego Pucharu Konfederacji, gdzie zdobył odpowiednio swoje jedenaste, dwunaste i trzynaste trafianie w reprezentacji w tym sezonie.

Robiąc bilans tych wszystkich liczb, nie ma najmniejszych wątpliwości, że cena, jaką może zażądać Valencia za Davida jest zdecydowanie wyższa, niż oferta Realu, która wynosiła 43 miliony euro (25 milionów w gotówce i Negredo wyceniany na 18 milionów). Tym bardziej, gdy bierzemy pod uwagę cenę, jaką już zapłacili za piłkarzy, którzy nie są tak skuteczni jak Villa.

Kategoria: Ogólne | AS skomentuj Skomentuj (43)

KOMENTARZE

1. michalvcf22.06.2009; 11:23
Ronaldo jest młodszy od Villi więc niema co porównywać.
2. dzonyrambo22.06.2009; 11:52
tak bo jak wiemy Kaka i CR7(9?) to te same pozycje co Villa. te porównanie ma sens jedynie zeby sztucznie podbić cene za Davida. nie ma co kwestionować jego klasy ale co valencia osiagnela dzieki niemu a co osiagnal manchester i milan dzieki w/w zawodnikom?

amen.
3. bre3no22.06.2009; 12:02
Villa to bezsprzecznie wielki piłkarz, ale takie porównania dla mnie są czystą głupotą, gdyż porównywanie napastnika z pomocnikami tylko pod względem ilości zdobytych goli jest bezsensowne.
Idąc za tym tokiem rozumowania, to jeśli dojdzie do transferu Albiola do Realu to pewnie Llorente nie będzie chciał więcej niż 7 mln euro
4. smiechu22.06.2009; 12:58
smiechua właśnie, że takie porównanie ma sens. po pierwsze ronaldo w wielu meczach grał jako napastnik (nawet środkowy), gdzie np. rooney był wywalany na boczną pomoc, a Park ewentualnie nani lub gigs grali na przeciwległej flance, a grajać na boku gra jako skrzydłowy napastnika nie nie pomocnik. po drugie cała gra MU praktycznie oparta była na graniu na ronaldo tak samo jak Valancia opiera grę na Villę. po trzecie ronaldo tak samo ja Villa wykonuje wszystkie karne i rzuty w wolne z których można uderzyć na bramkę (tak samolubnie, że np. jak karny był dla MU i Tevez miał 2 gole ronaldo zabrał mu piłkę aby srzelić gola zamiast pomóc koledze zdobyć hat tricka). pewnie jest jeszcze kilka porónań. reasumując ci co biorą ronaldo za pomocnika chyba nie oglądają meczów z jego udziałem, w takim przypadku Messi również jest pomocnikiem?? na marginesie Celem nr 1 dla ronaldo jest zdobyc bramke. celem drugorzędnym jest dobro drużyny już nie mówiąc a trafieniach kolegów z drużyny (widać to po sposobie okazywania radości po golach swoich i kolegów)
5. goly22.06.2009; 13:19
Napastników rozlicza się za bramki, pomocników, głównie za asysty. Proponuje dodać właśnie statystyki asyst, wtedy myślę będzie wiarygodne porównanie.
6. LSW22.06.2009; 13:31
LSWsmiechu dobrze napisał. CR grywa na ataku. Kaka też nieraz w był ustawiany w ataku, więc to porównanie ma sens.

Poza tym mecze wyrgywa się dzięki golom, a te strzelają napastnicy. Tak to już jest, że właśnie za nich płaci się najwięcej. Ile kosztuję dobrzy bramkarze? 10 mln mało kto da, a o 20 to juz nie ma co myśleć. Natomiast za 20 mln to chodzą napastnicy strzelający po 15 goli.
Oczywiście wiek zawodnika (Kaka jest tylko rok młodszy) i medialność ma znaczenie. Nikt nie chce 90 mln za Villę, ale poniżej 45-50 mln w gotówce lub 30-35 i Negredo sprzedaż nie daje nam tyle kasy ile powinna.
7. pedro122.06.2009; 14:03
Ten produkt medialny Realu - 43 mln euro (25 w gotówce + Negredo wart 18 mln) budzi we mnie głęboki sprzeciw. Po decyzji Llorente widać, że nie tylko mój. Faktycznie to jest 25 mln+
Dla mnie oferta śmieszna, żeby nie powiedzieć żenująca.
Te przymiarki cenowe to spekulacje. Villa będzie tyle wart ile ktoś za niego zapłaci.
8. bre3no22.06.2009; 14:17
Ronaldo gdzie i jak by nie był ustawiany to klasyczną 9 nie był i nigdy nie będzie.
Prawdą jest, że w Manchesterze cała gra była ustawiona pod niego i nawet jeden z najlepszych napastników na świecie jakim jest Rooney musiał zapierdzielać w obronie.
Moim zdaniem jednak w Anglii trudniej jest o strzelanie bramek, gdyż większość drużyn grając z takim Man U. nastawia się na zmasowaną obronę, w Hiszpanii która moim zdaniem mimo wszystko jest mocniejszą ligą nawet drużyna z końca tabeli gra otwartą piłkę z najlepszymi w lidze.
9. Apologize22.06.2009; 14:28
Muszę powiedzieć iż popieram swoich poprzedników. Takie porównywania to bezsens . Ronaldo , owszem jest młodszy i mniej (być może) doświadczony poza tym nie powinno się chyba tak ot sobie porównywać napastnika ze skrzydłowym . Jednak dobrze że chcą zatrzymać Villę bądź podwyższyć za niego cenę. jak widać jednak , sprawa zaczyna się komplikować.
10. misiaszek2222.06.2009; 14:38
misiaszek22Liga angielska jest mocniejsza, to oczywiste, nie umniejsza to jednak klasy villi. Zrozumcie jednak ze te ponad 90 mln nie wynika z czysto piłkarskich umiejetnosci, 25 % tej sumy to czysty marketing, wezcie pod uwage to, ze ronaldo gral w manutd, angielskiej druzynie, bardzo popoularnej w chinach, to przeklada sie na czysty pieniadz. Wczoraj slyszalem, ze w Anglii jest 2x wiecej pieniedzy w biznesie futbolowym, niz we Włoszech. Takie porownanie sa ciekawe, ale w kontekscie finansowym maja nikle znaczenie.
11. szp22.06.2009; 14:47
@misiaczek22
Jak zmierzyłeś to, że liga angielska jest mocniejsza?
12. szp22.06.2009; 14:48
misiaszek22*
przepraszam za pomyłkę
13. graul722.06.2009; 15:07
Powiem wam panowie, że macie debila za prezydenta. Bowiem gdybyście od razu chcieli za ville tych 50 baniek a nie jakieś grosze 40. Pewnie byście już mieli u siebie negredo granero i sporą kase. Perez przecież bardzo chciał ville i pewnie by kasa nie pożałował. A że llorente wyjechał i zaakceptował 43 za davida to gloro oblukał , że idze go taniej kupić. A potem ta akcja, że szukajcie sobie innnego zawodnika za taką akcje oznacza, że pereza pogoniliście w diabły. Tym samym straciliście dosyć dużo.
1.Większą kase za ville bo barca będzie się tym bardziej targować
2.Dostęp do wychowanków jak torres, negredo, granero
Bowiem przecież albo wy sprzedacie ville albo pożegnacie się ze nm albo nie będzie rentowności klubu, albo banki wylicytują ville za 30 m silve za 20 i będziecie mieli kasy w .../
Widać, więc wyraźnie, że wasz prezes zachował się jak oszołom, czego efekty będzie widać niedługo. Dla nas jest to natomiast super wiadomość. Gdyż nie przepłacimy za kolejnego gracza, być może perez pomyśli o tańszych i młodszych alterntywach i zauważy graczy jak sneider robben czy rvn. Taki zimny prysznic się przyda. Bo nie można kupować dla kupowania niszcząc drużyne.
Co do ceny villi to powiem wam sczerze. Od calderona można było wyciągnąć 60 baniek teraz od pereza 50 wolicie zostawiać ville i co gdzie zachodzicie mając takie gwiazdy> 1/80 p.uefa. To może jednak oni nie są tacy dobrzy.
Wg mnie to potrzeb wam takich 4/5 klasowych graczy w aby mieć konkretną kadre a nie grać jakimiś morettimi czy del horno.Co bowiem z tego że mata z villa nam wpakowali bramekczki w superpucharze jak obrona dawała takie babole że szok. Tak racjonalnie patrząc to teraz villa rynkowo to jakieś 48 mln. Ale on ma 28 lat nie będzie młodszy co rok. Na moje oko lepiej byłoby sprzedać tego ville i za niego tacy granero, negredo, amorebieta, cicokho, lucho gonzalez, vdv kompany czy choćby maxi rodriguez bądź marcano. Są też grajkowie jak cacceras, torres metzelder ivanović rivas quaresma do wzięcia za małą kase.
Piszecie tu , że jak ktoś od was odchodzi to się marnuje .Zgoda. Tylko pamiętajcie, że odmawiając transferów vincente, mendiecie też znisczyliście im kariere.
Pozdrawiam i proszę o niski wymiar kary -oczywiście w formie linczu.
14. Fuh22.06.2009; 15:20
Fuh@graul7
Tak banki wylicytuja Ville i Silve i jako ochroniarzy ich postawia w jednym ze swoich oddzialow ^^
15. smiechu22.06.2009; 15:37
smiechu@graul7
za to wy strasznie daleko w ostanich sezonach LM zaszliscie. poza tym takie mecze jak dwumecz z LFC czy mecz u siebie z Barcą chluby wam raczej nie przynoszą. ciekawe co osiągniecie z ronaldo jak dla mnie Barca znowu bez problemu wygra ligę... ale ważne, że dużo kosdzulek sprzedacie i liczcie na następna medialną gwiazdę, może beckham wróci, a może radek majdan z dodą przejdą, zdobędziecie wiecej kibiców w Polsce.
16. nigga7122.06.2009; 15:44
nigga71Szanuje tego piłkarza, ale tak nawiasem mówiąc, nie rozumiem niektórych ludzi tutaj podejmujących dyskusje. Te wszystkie fanaberie odnośnie rentowności klubu, jego wielkiego zadłużenia są w znacznej mierze wymysłem prasy. Każdy klub jest teraz na debecie i twierdzenie, że Galaktyczny Real Madryt płacąc nam 25 mln i Negredo idzie nam na rękę jest wręcz nie taktem. Villa to jakość, pewne bramki i piękna gra. Jest dojrzałym napastnikiem, który jeszcze długo pogra. W dodatku jest utożsamiany z Valencią, dlatego tym ciężej powinno się go stąd "wyciągnąć". 50 mln powinno być ceną wywoławczą, ale i tak uważam, że powinien zostać. Amunt VCF.
17. Ulesław22.06.2009; 15:46
UlesławGraul - nie było żadnej zgody ani porozumienia pomiędzy Llorente a Perezem w sprawie Villi. Nigdy. To, że Marka o tym pisała, świadczy chyba tylko na niekorzyść tej informacji. W końcu Villa w Realu gra już od zeszłego piątku, kiedy transfer miał zostać zamknięty w ciągu najbliższych godzin. Ewentualnie od soboty, kiedy to transfer miał zostać zamknięty do końca tygodnia. A może od kilku dni, bo w końcu transfer jest tylko kwestią czasu?

Wybacz, ale do reszty się nie odniosę, bo nawet jej nie przeczytałem. Tekst wygląda spójnie, więc gdy założenia są błędne, cała konstrukcja nie nadaje się do niczego.

Szp, boje się, że metodą aksjomatyczn-dedukcyjną. Skoro aksjomaty według Poincare'go są zwykłymi konwencjami, to może i Misiaszek zwiedziony został przyjęciem za aksjomat, że ilość drużyn w półfinale LM stanowi o sile lig. Dalej o pożądany wniosek nie tak znów trudno ;)
Mam jednak nadzieję, że w tym wypadku się mylę i mamy do czynienia z uświadomionym, uprawnionym subiektywnym osądem, wyrażonym ciut zbyt kategorycznie.
18. graul722.06.2009; 16:05
Doskonale wiesz, że twój klub dostawał drugie tyle z barceloną. A co do osiągów w europejskich pucharach lepiej się nie licytujcie:D. Nie przyszłem, żeby się kłucić tylko wam pokazać, że jest inny punkt widzenia niż wasz. Przecież napisałem, że nie jestem za polityką pereza, więc te txt wyglądają jakbyście byli niedorozwinięci umysłowo.
Chodzi poprostu o to, że sfrajerzyliście sprawe z villą i tyle. Różnica między naszymi klubami jest taka, że dla nas katastrofą jest 2 miejsce a dla was świętem raz na 10 lat.
19. pedro122.06.2009; 16:07
graulu7> linczu nie będzie, rózgami też nie warto okładać. Obchodzimy tydzień litości dla kibicujących inaczej.
Nie wiem skąd wiesz, że Llorente chciał 40 baniek za Villę? Tak czy owak Perez chytrusek zaoferował 25 mln+
Szkoda mi jednego - nici będą z transferu Granero, który pewnie nie zrobi kariery w Realu (o czym marzy), bo nie będzie tam dla niego miejsca. Macie już Ronaldo, Kakę i przyjdą następni cudzoziemcy o głośnych nazwiskach. Jakim produktem marketingowym byłby na tym tle Granero?
Super wiadomość? Jestem pewny, że Perez ani myśli o tańszych, młodszych piłkarzach, o docenieniu Sneijdera, Robbena czy VdV. Wręcz przeciwnie - tą tańszą alternatywą Villi ma być 28-letni Ibrahimovic za ok.70 mln, a na Holendrów Valdano szuka chętnych.
Nie przypominam sobie, aby Vicente chciał kiedykolwiek przejść do Realu.
20. nigga7122.06.2009; 16:09
nigga71Graul, proszę nie rób zamieszania, ani niepotrzebnej dyskusji zdecydowanie odbiegającej od zdrowej rozmowy. Po za tym, nie obrażaj innych ukazując przy tym własne wady, w tym wypadku problemy z ortografią.
21. komodo22.06.2009; 16:13
komodograul7
niektórzy niedorozwinięci umysłowo potrafią napisać słowo "kłucić" jak należy...
22. szp22.06.2009; 16:26
"Nie przyszłem, żeby się kłucić..."
i wszystko jasne
23. bre3no22.06.2009; 16:30
Wiem jedno, że jakby Valencia sprzedała Villę za 20-25 mln +Negredo i Granero to mogło okazać się to świetnym interesem.
David nawet jakby miał rewelacyjny sezon zwieńczony mistrzostwem świata i tytułem króla strzelców na tej imprezie nie będzie więcej wart niż obecnie, niestety wieku i praw rynku nie da się oszukać.
A jeśli chodzi o Negredo i Granero to są bardzo utalentowanymi piłkarzami, a w Valencii ich talent mógłby eksplodować podobnie jak w przypadku Maty i mogło by się okazać, że po udanym sezonie w sumie byli by warci wielkich pieniędzy.
Nie wiem jak Negredo, ale jeśli chodzi o Granero to moim zdaniem ma zadatki aby być wielkim piłkarzem.
24. misiaszek2222.06.2009; 16:45
misiaszek2211. szp, 17. Ulesław >>> prosze bardzo
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/crank2009.html
Zreszta, przeanalizujcie sobie: chelsea, liverpool, manchester utd, arsenal - real, barca, sevilla, atletico, trzeba byc naprawde niezłym ignorantem aby twierdzić, ze liga angielska nie jest najmocniejsza na świecie, porównajcie sobie chociazby druzyny ze "styku" europejskich puczarów: Tottenham, WHU, ManCity - Malaga, Mallorca, Espanyol... Robinho gra w 10tej drużynie PL i wszystko jasne.
25. graul722.06.2009; 16:46
Wy jesteście nieźli. Każdy musi wypisać, że zrobiłem błąd ortograficzny. Uważacie, że to coś niezwykłego to zróbcie sobie screena i pokazujcie znajomym. Pisałem to w pośpiechu i ok zrobiłem błąd już nie musi każdy z was to powtarzać 80 razy. Wyluzujujcie. To nie jest dyktando ortograficzne.
26. graul722.06.2009; 16:51
Streszczając wasze zarzuty. To...
Nie jestem jakimś rzecznikiem pereza, jak każdego normalnego kibica denerwują mnie jego zagrywki , dlatego nie musicie pisać cały czas o cristiano. Pozatym nie piszcie ile top real z live dostał i barcą, gdyż powiedzmy sobie uczciwie, wy wypadliście jeszcze bladziej w tym sezonie.
Poprostu uważam, że wasz prezes zrobił wam niedzwiędzią przysługę. W końcu perez dałby wam kupe kasy i jakiegoś ,,dziada" vdv czy granero czy negredo. A tak będziecie w najlepszym razie rozmawiali z blaugraną na conajmniej złej pozycji. Stąd, nie wydaje mi się racjonalne co tu opowiadacie, nie oddajemy villi ect, gdyż zamiast niego i np albiola czy silve moglibyście cały skład wymienić. Pokazuje to przykład choćby maty.
27. szp22.06.2009; 16:52
A tam, błąd ortograficzny w "kłucić" to mały pikuś przy "przyszłem"
28. graul722.06.2009; 16:52
Ulesław.
Nie wiem czy była zgoda, wiem że było do niej blisko.
29. graul722.06.2009; 16:54
szp
Akurat tutaj to się zbłaźniłeś sam. Bo nieraz było mówione, że się zastanawiają czy nie wprowadzić jako dozwolone zarówno przyszłem jak przyszedłem i tam jeszcze pare innych. Nie bądź ,więc taki do przodu, gdyż wyprzedzą cię sznurówki
30. Dzidek22.06.2009; 16:54
DzidekMisiaszek,
To, że angielskie zespoły w edycjach europejskich pucharów prezentują się świetnie, że tamtejsze klubowe średniaki mają więcej pieniędzy od 17-18 klubów PD, wcale nie oznacza, że tamtejsza liga jest najmocniejsza.
31. page22.06.2009; 16:55
pagePorównanie nie ma większego sensu, podzielam Wasze zdanie. Myślę, że źle się stało, że Kaka i CR7 przeszli za tak ogromne kwoty do Realu, także z punktu widzenia Davida, narzucili bowiem jakieś nieludzkie standardy na to lato. Dlatego ciężko będzie znaleźć, kto wyłoży podobnie dużą kasę za Villę. W ogóle, to jestem nowy na stronie, dlatego chcę wszystkich przywitać i powiedzieć, że traktuję Valencię jako drugi w hierarchii klub, dlatego dotąd raczej czytałem, niż komentowałem.
32. misiaszek2222.06.2009; 17:02
misiaszek22Ulesław >>> Nie ma się czego bać, są rankingi, wyniki sportowe i ekonomiczne, nie trzeba żadnych aksjomatów. Masz do czynienia z jedynym prawdziwym, obiektywnym i racjonalnym twierdzeniem.

33. misiaszek2222.06.2009; 17:03
misiaszek2230. Dzidek >>> A to ciekawe...
34. Fuh22.06.2009; 17:04
FuhGraul7 to typowy frustrat, majacy zerowe pojecie o czymkolwiek, starajcy sie narzucic wszystkim debilny sposob myslenia. Idz na swoje rm.pl i tam razem z kolegami masturbujcie sie nad dokonaniami "wielkiego" pereza. Pamietaj jednak ze wszystko zweryfikuje boisko, a nawet jakbyscie wydali 100 razy tyle ile do tej pory, to i tak przynajmniej do nastepnego meczu mam prawo uwazac ze Vcf jest klubem obecnie lepszym (ostatni mecz dla przypomnienia). Pa:*
35. graul722.06.2009; 17:13
fuh wyluzuj.
Nie znasz chyba definicji słowa frustrat, gdyż wtedy wiedziałbyś że sam sam nim jesteś. Ponadto twoje nie wyszukane kalumnie mają taki związek z tym co napisałem, że nie komentuj moich postów, gdyż nie lubie poniżać dzieci/osoby, którym w życiu się nie udało czy też ludzi z natury chamskich.
Sam napisałem obelge pod waszym adresem za co pszepraszam, ale chodziło mi o to, żebyście nie wjeżdżali na pereza=na mnie bo sam powiedziałem ,że nie popieram jego polityki.
Bez odbioru.
36. szp22.06.2009; 17:27
@graul7
"Poprawna jest tylko forma poszedłem. Poszłem jest błędem, i to rażącym." Rada Języka Polskiego
37. Ulesław22.06.2009; 17:33
UlesławMisiaszek, generalnie sądzę, że nie da się obiektywnie zestawiać lig, nawet na podstawie wyszukanych statystyk. One zawsze coś upraszczają, coś izolują, coś upraszczają i zakrywają, zamazują prawdziwy obraz. Sądzę, że aby wydać racjonalny sąd o ligach, należałoby się kierować subiektywnym wnioskiem wyprowadzonym na podstawie wielu obserwacji. Jest wówczas racjonalny, bo metodologicznie uzasadniony. Nie jest obiektywny, bo nie sposób obiektywności osiągnąć.

Ja oglądam tylko hiszpańską ligę. Oglądam sporo i widzę, że nawet outsiderzy prezentują wysoki poziom, a kibice hiszpańskich drużyn nie muszą czuć kompleksu ligi angielskiej. Nie lubię mówienia, że angielska liga jest silniejsza od hiszpańskiej, gdy ktoś ogląda tylko jedną ligę, albo ogląda obydwie mało, a uważa, że ma obiektywne argumenty.

Swoje poglądy szerzej wyłożyłem m.in. tutaj ;)
38. Ulesław22.06.2009; 17:36
UlesławMoże nie napisałem odpowiednio jasno: nie lubię nawet, gdy ktoś dużo ogląda obydwie ligi i uważa, że ma obiektywne argumenty. Sądzę, że takich nie ma, a klasyfikację lig uzasadniać można tylko własnymi spostrzeżeniami.

I mówię o poziomie sportowym, a nie finansowym, bo futbol to przede wszystkim sport, a nie biznes. Ani nie zabawka. Choćby nawet Rosjanie i Arabowie mieli inny pogląd na tę kwestię ;)
39. LSW22.06.2009; 19:50
LSW"Tylko pamiętajcie, że odmawiając transferów vincente, mendiecie też znisczyliście im kariere."

graul7 ma rację. Mendieta grał u nas słabo, a jak tylko odszedł (szkoda że tyle się tu męczył) jego talent eksplodował. Zdobył 3 x mistrzostwo Włoch, został królem strzelców, asyst. Wygrał LM.

o Villi
"Ale on ma 28 lat nie będzie młodszy co rok."
A ktoś inny będzie młodszy co rok? :>
40. pedro122.06.2009; 20:45
graul7 będzie
41. mruwek23.06.2009; 01:22
mruwekMoja Dziewczyna co roku mówi mi, że ma wciąż 20 lat ;)
42. Piotruss_723.06.2009; 11:05
JAk nie ma sensu porownywac. ? Moze nie z kaka bo te rzeczwiscie jest pomocnik on raczej rozdaje pilke napastnikom a nie strzela,,
Ale z lalka barbie czyli ronaldo oczywiscie mozna go porownac bo ten laps grywa na ataku a jak nie na ataku to jest wysunietym pomocnikiem a po drugie na jakiej pozycji nie gra to i tak sie nie wraca wiec nie mam pytan..
43. misiaszek2223.06.2009; 11:19
misiaszek2242. Piotruss_7 >>> Oceniając Ronaldo odstaw na bok swoje kompleksy, chciałbym żeby choć jeden polski piłkarz tak "nie wracał".